پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

پروژه مدرسه خان به تقویت جایگاه گردشگری بافت تاریخی شیراز کمک می کند

 

محمود رضا طالبان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس گفت:پروژه مدرسه خان که با هدف تقویت جایگاه بافت تاریخی شیراز درحال انجام است به تقویت این جایگاه در حوزه گردشگری کمک می کند.


 

مهندس محمودرضا طالبان، شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:این پروژه که هم اینک با 25 درصد پیشرفت درحال انجام است درفضایی به مساحت 42 هزارمترمربع اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:درپروژه مدرسه خان اطراف این مدرسه همانند اطراف ارگ کریم خانی تا شعاع حدود 20 از فضای پیرامون مدرسه تملک، تخریب و محوطه سازی می شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس افزود: پس ازاجرای این پروژه، مدرسه خان همانند یک نگین در دل بافت خودنمایی خواهد کرد.

طالبان گفت:پروژه مدرسه خان درضلع جنوب شرقی بازار وکیل واقع شده و با توجه به اتمام عملیات خاکبرداری، آماده شدن مقدمات کار و انتخاب پیمانکار از سوی شرکت عمران و توسعه فارس، عملیات احداث آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این پروژه چهار باب منزل میراثی نیز وجود دارد که پس از مرمت به عنوان هتل های سنتی در خدمت گردشگران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس گفت:منزل شهید آیت الله دستغیب در قسمت فرهنگی این مجموعه بازسازی و در قالب موزه در اختیار طرح قرار خواهد گرفت.

طالبان افزود:تاکنون بیش از 85 درصد تملک های پروژه انجام شده و تنها تملک باقی مانده مربوط به واحدهای تجاری برخیایان لطفعلی خان زند است و هم اینک تملک این واحدها ، مراحل پایانی خود را سپری می کند.

وی ادامه داد:این پروژه با سرمایه گذاری افزون بر 800 میلیارد ریال و با مشارکت و سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس ضمن قدردانی از شرکت عمران و توسعه این استان به دلیل تلاش برای احیای بافت تاریخی و فرسوده از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده شیراز دعوت به فعالیت کرد.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top