پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

افتتاح 2 هزار و 250 واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری استان فارس

 

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت؛

تعدادی از پروژه های عمران و بهسازی شهری د ر راستای توانمند سازی وساماندهی سکونتگاه های غیررسمی  از جمله 2 هزار و 250 واحد مسکن شهری بافت های فرسوده با حضور مسئولین کشوری و استانی به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس، با حضور مهندس مجید کیانپور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مهندس عشایری قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس، مهندس اردکانی معاون امور عمرانی استانداری فارس، مهندس پاک فطرت شهردار شیراز و مهندس محمودرضا طالبان مدیرعامل عمران و مسکن سازان فارس برخی از پروژه ها همچون کتابخانه وکارگاه مشاغل خانگی سهل آباد،خانه محله سعدی، کتابخانه سعدی، دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی و نادروهم چنین 2 هزار و 250 واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری که از تسهیلات مسکن مهر برخوردار بودند با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند.


مهندس مجید کیانپور ظهر سه‌شنبه(18 تیرماه 1392 ) در حاشیه افتتاح 2 هزار و 250 واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: برای سال جاری حدود 200 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تجهیز منابع شده که در این راستا پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی مدنظر قرار داده شده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته 230 هزار واحد در بافت های فرسوده تخریب و 740 هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور ساخته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران یادآور شد: تا قبل از سال 78 سالانه ده هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تسهیلات دریافت می‌کردند، در سال 88 حدود 30 هزار واحد، در سال 90 حدود 79 هزار واحد و در سال گذشته بیش از 109 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور تسهیلات دریافت کرده‌اند.

کیانپور ادامه داد: بخش زیادی از تسهیلات پرداخت شده به واحدهای مسکونی بافت فرسوده کشور از منابع مسکن مهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلات بافت فرسوده برای 200 هزار واحد مسکونی مدنظر گرفته شده بود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال گذشته 109 هزار واحد مسکونی کشور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: 140 هزار واحد بافت فرسوده کشور پروانه ساخت دریافت کردند.

کیانپور با بیان اینکه مجتمع سازان کشور علاقه بیشتری به فعالیت در بافت فرسوده داشته باشند، گفت: 11 درصد مساحد کل کشور را بافت فرسوده تشکیل داده، اما پروانه‌های صادر شده بیش از 22 درصد است که اگر انبوه سازان کشور تمایل بیشتری برای فعالیت در بافت فرسوده داشته باشند، می‌توانند ارزش افزوده فراوانی بدست بیاورند.

كيانپور با تاكيد براينكه محدوديتي براي تخصيص منابع و تعداد واحدهاي مسكوني ساخته شده در بافت فرسوده در هيچ‌كجاي كشور وجود نداشته و ندارد، گفت: تعداد كل پروانه‌هاي ساخت صادره كشور حدود 500 تا 550 هزار عدد بوده حال آنكه طي دو سال گذشته و به‌طور ميانگين سالانه بيش از 120 هزار پروانه براي ساخت و ساز در بافت‌هاي فرسوده كشور صادر شده است.

 

وي با دعوت از همه فعالان در عرصه ساخت و ساز در بخش خصوصي براي ورود به بحث ساختمان‌سازي و سرمايه‌گذاري در بافت فرسوده، گفت: در كشور حدود 6 هزار انبوه ساز فعاليت مي‌كنند كه اگر هركدام سالانه 100 واحد مسكوني در اين بافت احداث كنند، جمعا 600 هزار واحد در كشور ساخته مي‌شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top