شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

گزارش آخرین وضعیت بازآفرینی بافت های هدف شهری به هیات وزیران

تاریخ انتشار : 1395/02/08
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس به نقل از تارنمای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:اعضای دولت در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین  دکتر روحانی  رییس جمهور  ، به بررسی گزارش وزارت راه و شهر سازی در خصوص " بازآفرینی  و توانمند  سازی محدوده ها و محله های ناکارآمد شهری " پرداختند .

اعضای دولت در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین  دکتر روحانی  رییس جمهور  ، به بررسی گزارش وزارت راه و شهر سازی در خصوص " بازآفرینی  و توانمند  سازی محدوده ها و محله های ناکارآمد شهری " پرداختند .

 به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  ، در نشست امروز با  هیات وزیران  گزارش وزارت راه و شهر سازی در خصوص  تملک ، مرمت و تجهیز 120 ساختمان ارزشمند در شهر های شیراز ، کاشان ، بوشهر ، ساری ، سمنان ، گرگان ،همدان و .... و هنچنین  استفاده  مجدد از آنها ، فرایند نوسازی 976هزار و 367 واحد فرسوده مسکونی در محدوده ها و محلات هدف در 234 شهر  مدیریت شده ارائه گردید  .

 دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر و مدیر عامل  شرکت  مادر تخصصی عمران  و  بهسازی شهری  ایران  پیرامون این جلسه  اظهار داشت  : در این جلسه پس از ارائه گزارشی در خصوص تشریح وضعیت  بافت های  ناکارامد شهری با تاکید بر مسئله تنزل کیفیت  زندگی عملکردی دولت یازدهم در سیاست گزاری ، برنامه ریزی و اجرای طرح های بازآفرینی شهری مورد توجه قرار گرفت . در ادامه ، تحلیلی از آسیب ها و موانع موجود بر سراه تحقق برنامه های بهسازی  و نوسازی  شهری ارائه و راهکارهائی  برای حل مسائل  به جلسه ارائه گردید .

 وی خاطر نشان کرد  ،  در گزارش ارائه شده  به هیات دولت  برای مطالعات و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی مبلغ 1415میلیارد ریال ، تخصیص یافته و اقدامات مهمی از قبیل تصویب سند ملی احیای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و راه اندازی ستاد ملی بازآفرینی در راستای اجرای این سند و اعطای تسهیلات نوسازی مسکن انجام شده است .

 معاون وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت :   همچنین  دراین گزارش تاکید دولت بر تهیه طرح  ساماندهی وتوانمند سازی  سکونتگاههای غیر رسمی ( حاشیه نشینی ) برای 91 شهر ، تا کنون بیش از 221 پروژه اجرایی شامل توسعه خدمات و زیر ساخت های شهری با مشارکت مدیریت شهری شامل درمانگاه ، خانه محله ، مدرسه ، شبکه آب و فاضلاب ، بهسازی معابر و .... با اعتباری  بالغ بر 1200 میلیارد ریال در 20شهر کشور در 55 محله اجرایی شده است .


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top