پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

راه اندازی "محله هنرمندان" در بافت تاریخی «سنگ سیاه»

تاریخ انتشار1395/5/23
به گزارش تارنمای صبح شیراز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز از گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری به مناطق محروم شهر خبر داد؛ برگزاری تئاتر "آگوستوبوال" و "تئاتردرمانی" از برنامه های آینده فرهنگ و ارشاد شهرستان شیراز است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز از گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری به مناطق محروم شهر خبر داد؛ برگزاری تئاتر "آگوستوبوال" و "تئاتردرمانی" از برنامه های آینده فرهنگ و ارشاد شهرستان شیراز است.

وی از استقرار بزرگترین پرده سبز سالنی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز خبر داد و گفت: به وسیله این پرده می توان جلوه های ویژه را تولید کرد. این درحالیست که استودیو ضبط صدا در اتاقی چندمنظوره طراحی شده است که دارای امکانات لازم برای تولید صداست. این اتاق همچنین برای آماده کردن برنامه های هنری رشته هایی نظیر موسیقی، هنرهای نمایشی و سینمایی مناسب است.

راه اندازی "محله هنرمندان" در بافت تاریخی «سنگ سیاه»

معلم از همکاری با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه راه اندازی "محله هنرمندان" در بافت تاریخی «سنگ سیاه» خبر داد و گفت: محله هنرمندان با همکاری هنرمندان برای تبدیل به منطقه ای توریستی طراحی خواهد شد. همچنین در این محله آموزش برای اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته می شود.

وی دیگر اقدام فرهنگ و ارشاد شیراز را راه اندازی واحد سیار در مرکز دیجیتال این اداره عنوان کرد و ادامه داد: دو دستگاه ون توسط مهندس حیدرپور تهیه شده که در مناطق محروم مستقر می شود تا در زمینه آموزش رشته های هنری به ویژه رسانه های دیجیتال فعالیت کند.

رئیس اداره ارشاد شیراز برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب، صنایع دستی، معرق، منبت و آموزش رایگان آن از دیگر برنامه های فرهنگ و ارشاد شهرستان شیراز دانست و افزود: امکانات آموزشی در این دوره های رایگان در اختیار هنرجویان و علاقه مندان قرار می گیرد که زیر نظر استاد افضلی به فراگیری هنرهای معرق و منبت می پردازند.

معلم برنامه های آینده را برشمرد و گفت: هر هفته آموزش رشته های مختلف هنرهای دیجیتال در این اداره به صورت تخصصی زیر نظر استادان مجرب دنبال می شود. همچنین هر هفته تولید یک انیمیشن داریم که با توجه به آنچه کشور و شهر شیراز به آن نیاز دارد این انیمیشن ها تولید خواهد شد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top