جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

بازدید مهندسین ارشد فرانسوی شرکت بوئیک تسا از شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس پس از 40 سال

پس از گذشت حدود 50 سال از ساخت پروژه 5000 واحدی واقع در گلدشت معالی آباد در شیراز توسط بزرگترین پیمانکاران ساختمانی فرانسه بنام شرکت بوئیک تسا ، مهندسین ارشد این کمپانی از شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس پس از گذشت حدود 50 سال از ساخت پروژه 5000 واحدی واقع در گلدشت معالی آباد در شیراز توسط بزرگترین پیمانکاران ساختمانی فرانسه بنام شرکت بوئیک تسا ، مهندسین ارشد این کمپانی از شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس بازدید کردند.

طی این دیدار؛ سید حمید اشرفی  مدیر عامل و جمعی از کارمندان شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس ضمن استقبال از این گروه فرانسوی بازدیدی از قسمت های مختلف مکان فعلی شرکت که در گذشته محل اسکان این گروه بود بعمل آوردند. همچنین طی این نشست  تغییرات انجام شده و پروژه های انجام گرفته توسط  هردو شرکت طی مدت 40 سال اخیر مطرح گردید.

 سابقه حرفه ای شرکت بوئیک تسا فرانسه (Bouygues construction):

این شرکت در سال ۱۹۵۲ توسط آقای فرانسیس بوئیک تاسیس شد. در سال ۱۹۷۰ بوئیک در فهرست بورس اوراق بهادار پاریس قرار گرفت. در سال ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ گروه­های ساخت ­و ساز جاده اسکرگ، ساسر و کولاس (Screg, Sacer and Colas) را سامان داد، که بعدها با عنوان گروه کولاس سازمان­ دهی مجدد شد. در سال ۱۹۸۷ این شرکت شروع به راه ­اندازی شبکه تلویزیونی TF1 کرد و در سال ۱۹۸۸ بوئیک به دفتر مدیریتی جدید خود، مجموعه چلنجر ( Challenger ) در سینت­کوئتین­ین ( Saint-Quentin en Yvelines ) نقل مکان کرد. در سال ۱۹۹۶ این شرکت تلکام بوئیک را راه ­انداری کرد و در سال ۲۰۰۶ این شرکت توانست ۲۳٫۲۶ درصد از آلستوم (Alstom ) فرانسوی را از آن خود کند.

در سال ۲۰۱۴ نیز که شرکت آلستوم به صورت مکرر فعالیت­های خود را در بخش مربوط به انرژی به شرکت جنرال الکتریک واگذار می­کرد، بوئیک طی توافقی به دولت فرانسه حق خرید امتیاز را داد که بر اساس این توافق حداکثر امکان در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهام آلستون را داشت که هم ­اکنون نیز در مالیکت این شرکت است.

ساختار سازمانی:

-         ساخت ­و ­ساز بوئیک ( ۱۰۰ درصد سهام ): ساخت ­و­ ساز، کارهای عمومی، انرژی و خدمات، با حضور ۸۰ شرکت در سراسر جهان.

-         گروه کولاس ( ۹۶٫۶ درصد سهام ): احداث جاده، ساخت ­و ­ساز، راه آهن و تعمیر و ­نگهداری

-         املاک و مستقلات بوئیک (۱۰۰  درصد سهام ): املاک و مستغلات مسکونی، اداری، تجاری و هتل و توسعه شهری، توسعه دارایی

-         بینا استرا (۱۶درصد سهام ): توسعه و مدیریت بزرگراه

بوئیک پیشرو بازار با سابقه ۶۰ ساله در ساختمان:

از همان اولین روزهای تشکیل گروه بوئیک، شرکت ساختمانی بوئیک با انجام مجموعه­ پروژه­ های مبتکرانه و بدیع در کشور فرانسه و در بسیاری از نقاط دیگر دنیا در سطح بین­ المللی گسترش یافت. توانایی این شرکت در زمینه تخصصی باعث شده بتواند تمام چالش­ های فزآینده و پیچیده را مدیریت کند، معرف هوبت این گروه است که همواره به حرکت خود ادامه می­دهد.

سالنمای شرکت بوویک:

۱۹۵۲ الی ۱۹۹۹: در سال ۱۹۵۲ در زمانی که فرانسه هنوز در حال بازسازی پس از جنگ جهانی بود، فرانسیس بوئیک که جوان فارغ ­التحصیل از دانشکده مهندسی سنترال اکول بود، شروع به راه اندازی سازمانی در بخش ساختمانی کرد که بعدها  گروه بوئیک لقب گرفت. این گروه که در ابتدا در ساختمان و کارهای صنعتی در ناحیه پاریس تخصص داشت، در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با پروژه ­های عمرانی و برقی و تعمیر و­ نگهداری کار خود را توسعه بخشید. کارهای اجرایی این گروه در فرانسه و سایر کشورهای جهان با پروژه ­های ارزشمند و معتبری از جمله پروژه دانشگاه ریاد (۱۹۸۴)، پل ایددره (۱۹۸۸) و تونل چنل (۱۹۹۳) گسترش پیدا کرد. در سال ۱۹۹۹، شرکت­های تابعه گروه بوئیک برای تمامی بخش­های ساختمانی، کارهای اجرایی عمرانی، بهره ­برداری و تعمیر و ­نگهداری شکل گرفت، و با عنوان گروه ساختمانی بوئیک به فعالیت پرداختند.

هم اکنون کمپانی بوئیک با بیش از ۱۲۷۴۷۰ پرسنل در ۱۰۰ کشور دنیا در حال فعالیت می باشد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top