چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

عشایری: 270 محله شهری تا پایان برنامه ششم توسعه بازآفرینی می شود

یکشنبه, 20 خرداد 1397

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: 270 محله شهری در کل کشور در منطقه ای به وسعت بیش از 66 هزار هکتار از بافت های فرسوده تا پایان برنامه ششم توسعه احیا و بازآفرینی می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت باز آفرینی شهری ایران مهندس هوشنگ عشایری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از تکالیف وزارت راه و شهرسازی در برنامه ششم توسعه، اجرای بازآفرینی شهری با همکاری وزارت کشور و شهرداری هاست.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در این محلات بد مسکن، حدود 10 میلیون نفر جمعیت شهری ساکن هستند و باید با بازآفرینی این محلات، کیفیت زندگی ساکنان آن نیز ارتقا یابد.

 مهندس عشایری اظهار داشت: برنامه بازآفرینی شهری در 9 بند تهیه شده که 3 بند آن شامل کاربری، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، ارتقا و بهسازی خدمات روبنایی و ارتقای خدمات زیربنایی بوده و بندهای دیگر با هدف توان افزایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان درون محلات تدوین شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: در این برنامه، بر ظرفیت سازی، شبکه سازی، ابزارسازی، نهادسازی، نهادینه سازی و در نهایت پایش و ارزیابی این محلات تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری یادآورشد: تجربه 20 ساله ما این است که مدیران در برخی از محلات مختلف طرح تهیه می‌کردند بی آنکه بدانند خواسته واقعی ساکنان محلات چیست.

 مهندس عشایری یادآور شد: در برنامه های بازآفرینی شهری، طرح امید طراحی شده که به موجب آن اراضی دولتی واقع در محلات هدف بازآفرینی، در اختیار مجریان طرح قرار می گیرد تا با مشارکت ساکنان و بخش خصوصی بازآفرینی انجام شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به مصوبه اخیر دولت در کاهش سود تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در بافت های فرسوده شهری خاطر نشان کرد: در اقدامی جدید توانستیم سود تسهیلات را در بافت های فرسوده از 8 به 6 درصد کاهش دهیم تا توسعه این محلات توسط توسعه گران بیش از پیش تسهیل شود.

وی با بیان اینکه 2700 محله در 543 شهر باید در جریان بازآفرینی شهری قرار گیرد، گفت: رویکرد جامع و یکپارچه شرکت بازآفرینی شهری پاسخگوی همه چالش‌های پیشروی این محلات است تا به تدریج بتواند بهبود پایدار در حوزه کاربری، اقتصادی، اجتماعی و محیطی در این محلات ایجاد کند.

 مهندس عشایری تاکید کرد: ارتقای زندگی شهروندان، بهبود زیست پذیری شهری و افزایش حکمروایی محلی هدف اصلی این طرح در تمام محلات هدف است.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top