پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

شهردار شیراز:حل مشکلات اجتماعی بافت تاریخی نیازمند مداخله نهادهای امنیتی وحمایتی است

تاریخ انتشار97.05.02

رویکرد مجموعه مدیریت شهری برای باززنده سازی بافت تاریخی فرهنگی، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و فرهنگی از طریق  برگزاری رخدادهای هنری در این بافت ارزشمند است.........

 

شهردار شیراز در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری با بیان این مطلب گفت: بافت تاریخی فرهنگی شیراز به خاطر برخی مشکلات از جمله تخریب و فرسودگی بناها از جمعیت اصلی خود خالی شده و افراد دیگری در بافت ساکن شده اند که برخی از آنها نیز مشکلات اجتماعی فراوانی را با خود به همراه داشتند.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان ساخت: حل بخش هایی از این مشکلات اجتماعی نیازمند مداخله دستگاه های متولی حوزه امنیت و نهادهای حمایتی همچون بهزیستی است اما از آنجا که بافت تاریخی فرهنگی را یک ثروت عمومی می دانیم، معتقدیم علاوه بر این مداخلات، بافت تاریخی نیازمند احیا و بازآفرینی ارزش هاست.
شهردار شیراز با بیان اینکه احیای بافت تاریخی نیازمند حضور سرمایه گذار در حوزه های گردشگری و فرهنگی است، افزود: در حال حاضر با مشارکت سرمایه گذاران، شاهد رونق و جریان دوباره زندگی در بخش هایی از بافت هستیم که با تداوم این مشارکت، همراه با رونق بافت و حضور شهروندان و گردشگران، آسیب های اجتماعی این محدوده نیز کاهش خواهد یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح سعدیه گفت: این طرح، طرحی ۳۰ هکتاری است که به تملک املاک مورد مسیر و ساخت و ساز نیاز دارد. بخش هایی از تملک این طرح بر عهده دولت و بخش هایی از آن بر عهده شهرداری است اما طی سال های گذشته شهرداری و دولت به دلایل مختلفی نتوانسته اند تملک ها را به صورت کامل انجام دهند. نتیجه مجموعه این اقدامات سردرگمی شهروندان است بدین معنی که شهروندان سال هاست که در محدوده ۳۰ هکتاری طرح سعدیه نمی توانند ملک خود را نوسازی کنند.
مهندس اسکندرپور خاطرنشان ساخت: با دستور استاندار فارس، کمیته ای به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری تشکیل شده تا با تعیین تکلیف برای تملک این ۳۰ هکتار و تخصیص بودجه های ملی که دولت برای طرح سعدیه در نظر گرفته است همچنین برنامه ریزی های شهرداری، این طرح به سرانجام مطلوبی برسد.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top