سه شنبه 28 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون اقتصادی رییس جمهور مطرح کرد: محله محوری از ارکان مهم برنامه بازآفرینی شهری

تاریخ انتشار:1398/02/17

توسعه گران با یارانه تسهیلاتی می توانند در نوسازی بافت های فرسوده نقش آفرینی کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: یکی از ارکان برنامه بازآفرینی شهری که مورد تاکید ریاست جمهوری است و از سال قبل هم آغاز شده، محله محور بودن این برنامه است .

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد نهاوندیان در آئین گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس سازمان نوسازی شهر تهران، اظهارکرد: یکی از نکاتی که ریاست جمهوری نیز برآن تاکید داشته اند و از سال قبل شروع شده، محله محور بودن و رسیدگی به بافتهای فرسوده در برنامه بازآفرینی شهری است.

وی بیان کرد: امیدواریم در نوسازی بافت‌های فرسوده با برنامه‌ریزی انجام شده و بهره‌گیری از امکاناتی که در مصوبه هیأت وزیران پیش بینی شده است، بتوانیم گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

معاون اقتصادی رییس جمهورگفت: دولت در مصوبه خود، زمین‌های دولتی را با اولویت در اختیار این طرح قرار داده و منابعی برای یارانه تسهیلات بانکی در مرحله ساخت برای توسعه گران تخصیص داده است.

نهاوندیان ادامه داد: منابع تخصیص داده شده به عنوان یارانه تسهیلات بانکی برای توسعه‌گران قطعاً می‌تواند زمینه گام‌های بلند در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بیان کرد، گفت: در طرح مسکن امید توقع پیشگامی شهر تهران را داشته و داریم. انشاالله این طرح با سرعت بیشتری به پیش برود و تهران به عنوان الگویی برای سایر شهرها باشد.

وی گفت: متاسفانه در خصوص ساخت و سازها و صدور مجوزها در مسیل ها  غفلت‌هایی انجام شده و بر اساس گفته شهرداری تهران، در برخی موارد به دنبال گرفتن حکم قضائی هم رفته اند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top