شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور: تمام دستگاه‌ها باید روند اجرای بازآفرینی شهری را سرعت بخشند

تاریخ انتشار:98/04/04

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به طرح مسکن امید به عنوان یکی از مهمترین طرح های دولت، اظهارکرد: این طرح به منظور بسیج تمام دستگاههای دولتی، هماهنگی و کمک به وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی در دستور کار قرار گرفت و مورد تأیید رئیس جمهوری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد نهاوندیان ‌در ستاد بازآفرینی شهری در استان سیستان و بلوچستان که دیروز در همین استان برگزار شد گفت: تمام دستگاه‌ها به ویژه دستگاه های محلی و ستادی باید روند اجرای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد را سرعت بخشند و هر جا نقطه آسیبی وجود دارد باید به سرعت علاج و درمان شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت از بین بردن موانع پیشرفت در سیستان و بلوچستان، افزود: در صورتی که همه دستگاه های مرتبط، در زمینه احیا بافت های فرسوده همکاری و کمک کنند، در این برنامه موفق می شویم

نهاوندیان داشتن توجیه منطقی و اقتصادی را ضرورت ماندگاری و موفقیت طرح های حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: این مساله نه تنها حوزه مالی بلکه حوزه های اجتماعی و فرهنگی را نیز در برمی گیرد.

وی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه طرح‌های بازآفرینی در سیستان و بلوچستان توصیه کرد، که در پیشبرد طرح های خود به بخش توسعه گرا، بخش خصوصی و مالی توجه کند زیرا با واگذار کردن طرح فقط به مردم، آن طرح موفق نخواهد شد.

نهاوندیان به طرح«مسکن امید» یکی از طرح‌های مهم دولت اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور بسیج تمام دستگاههای دولتی، هماهنگی و کمک به وزارت راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی در دستور کار قرار گرفت و مورد تأیید رئیس جمهوری قرار گرفت.

وی گفت: برنامه بازآفرینی در حوزه شهرهای زاهدان و چابهار از جمله طرح‌های بزرگ ملی است که در صورت تحقق به الگوی کارآمد در حوزه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده تبدیل خواهد شد.

وی از عدم توسعه یافتگی، خشکسالی و پراکندگی سکونتی به عنوان مشکلات بافت‌های ناکارآمد در حوزه شهری زاهدان و چابهار نام برد و افزود: توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و مسائل خارجه در اولویت مسئولان اجرایی کشور قرار دارد.

در ادامه، معاون اقتصادی رئیس جمهور از محله ها و بافت های فرسوده زاهدان بازدید کرده و با توضیحات استاندار و شهردار زاهدان در جریان مشکلات این مناطق قرار گرفت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در این بازدید بر لزوم برنامه ریزی دقیق در راستای بازسازی و ساماندهی این مناطق و تلاش برای رفاه ساکنان محلی تاکید کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین ضمن بازدید از ایستگاه راه آهن زاهدان، سالن ترانزیت جدید این ایستگاه را افتتاح کرد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top