جمعه 7 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرد داد: پیشنهادات مشاوران باید با نیازهای ساکنان محلات تناسب حداکثری داشت

تاریخ انتشار:98/04/04

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهادات و تصمیمات مشاوران باید تناسب حداکثری با خواسته ها و نیازهای مردم داشته باشد تا قابلیت اجرا را بالا ببرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ستاد باز آفرینی شهری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید رییس جمهور برای توسعه بازآفرینی شهری و ارتقا توسعه بافت‌های ناکارآمد، اظهارکرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ظرفیت عملیاتی بالایی برخوردار است و انجام طرح‌های مختلف در سطح کشور گواهی بر این کارآمدی است.

وی اظهارکرد: نشست‌های متعددی در حوزه بازآفرینی شهری برگزار شد که به ارائه سندی برای حضور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد انجامید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، در چابهار برای پنج هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن فراهم می کنیم و معادل همین رقم هم در شهر زاهدان تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن برای متقاضیان فراهم خواهد شد که اعتبار این طرح‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با تاکید بر لزوم انتخاب سریع مشاوران، گفت: صرفا با داشتن طرح تفصیلی نمی توان در برنامه ها موفق بود و باید هر چه سریعتر مشاوران انتخاب و مطالعه گسترده و عمیق اجتماعی و اقتصادی انجام شود.

وی گفت: پیشنهادات و تصمیمات مشاوران باید تناسب حداکثری با خواسته ها و نیاز های مردم داشته باشد تا قابلیت اجرا را بالا ببرد و متعاقبا نیز طرح ها را اجرایی و عملیاتی کنند.

پژمان با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی در حال حاضر در شهر زاهدان در حال انجام است، بیان کرد: حتما باید زیرساخت هایی از این دست و هم چنین شبکه آب و فاضلاب در این شهر راه اندازی شود و سپس احداث خیابان و معابر در دستور کار قرار گیرد تا دوباره کاری نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه بازآفرینی شهری، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار با تمام ظرفیت باید در این حوزه وارد شوند.

وی همچنین تصریح کرد: نقش و همکاری مردم در عملیاتی شدن طرح‌های بازآفرینی مهم است و باید نظرات و پیشنهادات مردم و تشکل‌های مردمی نیز در طرح ها لحاظ شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top