چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

بازدید معاون محترم رییس جمهوردر امور زنان و خانواده و استاندار محترم فارس از خانه محله شهرک بهار

تاریخ انتشار:98/04/16

روز گذشته در راستای طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار در محلات ناکارآمد فارس مراسمی در خانه محله شهرک بهار با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس در راستای طرح ملی اشتغال بانوان سرپرست خانوار در محلات کم برخوردار بازدیدی توسط سرکار خانم معصومه ابتکار معاون محترم رییس جمهوردر امور زنان و خانواده و هیات همراه،دکتر رحیمی استاندار محترم فارس ،دکتر کوشکی مدیرکل محترم فنی و حرفه ای فارس،مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس،مهندس مصطفوی مدیرعامل شرکت کاردوک و تنی چند از مسئولین شهرداری منطقه 2 شیراز از خانه محله شهرک بهار و محصولات تولیدی توسط بانوان سرپرست خانوار که در این خانه محله و توسط فنی و حرفه ای آموزش دیده بودند صورت گرفت.

در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از از کارآموزان بانوان سرپرست خانوار برگزار گردید ابتدا دکتر نادری نماینده شرکت دانش بنیان کاردوک در استان فارس ضمن خوشامد گویی به حاضرین در جلسه توضیحاتی را در باب طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار ارائه و گفت:شروع کار با همکاری شرکت عمران و مسکن سازان فارس و مهندس اشرفی مدیرعامل محترم این شرکت در دفتر ایشان و با حضور مدیران خانه محله عملیاتی و با قدرت در تمامی محلات ناکارمد شیراز در حال انجام و پیگیری می باشد.

نصیری تسهیلگر محله شهرک بهار نیز ضمن تشکر از مسئولان به جهت راه اندازی این طرح ،دغدغه های بانوان بی سرپرست را بازگو و خواهان همکاری بیشتر از سوی سازمان ها گردید سپس برخی از بانوانی که در قالب همین طرح آموزش ها را فراگرفته و توانسته بودند اشتغال زایی و درآمدی را داشته باشند به صحبت پرداخته و درخواست داشتند تا در زمینه اعطای تسهیلات خوداشتغالی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

در ادامه سرکارخانم ابتکار ضمن ابراز شادمانی از حضور در این مراسم از برنامه های دولت برای اجرای طرح های حامی بانوان سرپرست خانوار گفت و بیان داشت حمایت از نهاد‌های مدنی به صورت ویژه در دستور کار دولت  قرار گرفته و در راستای حمایت از نهاد‌های مدنی و شکل گیری حقوق آن‌ها و اصلاح آیین نامه‌ها و قانون ها‌ی مربوط به مشارکت‌های غیر دولتی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در راستای زمینه سازی برای حضور بیشتر نهاد‌های مردم نهاد در سیاست‌های کشور صورت گرفته که از جمله این موارد می‌توان به حضور اعضای این تشکل‌ها در فرایند‌های تصمیم سازی و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها در سیاست‌های دولت اشاره کرد.

وی گفت: توجه به سهیم شدن تشکل‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌ها می‌تواند به انسجام اجتماعی بیشتر جامعه کمک کند و از بسیاری از تهدیداتی که باعث ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی می‌شود جلوگیری کند.

معاون رئیس جمهور یکی از زمینه‌های مهم سازمان‌های غیر دولتی را بحث دیده بانی و رصد دانست و گفت: در جامعه‌ای که به سمت ارتقا ارزش‌های اخلاقی، معنوی، مبارزه با فساد، مبارزه با رانت خواری حرکت می‌کند بحث رصد و دیده بانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابتکار افزود: البته این رصد و دیده بانی باید دقیق و علمی و دلسوزانه باشد و برای مشکل یابی و حل آن به کار گرفته شود.

وی همچنین به اهمیت کار جمعی و هم افزایی در بین سازمان‌های مردم نهاد در کشور اشاره کرد و از این سازمان‌ها خواست با برقراری ارتباط سازمانی بین تشکل‌ها و استان‌ها در پیشبرد اهداف بیشتر از قبل گام بردارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به موضوع مدیریت نیرو‌های داوطلب هم اشاره کرد و افزود: مدیریت در تشکل‌های مردم نهاد متفاوت از مدیریت دولتی است و مدیران این تشکل‌ها باید با استفاده از هوش هیجانی و مدیریت الهام بخشی که نیاز دارند بتوانند نیرو‌های داوطلب را به خوبی پای کار بیاوردند و با استفاده از مدیریت مالی و جذب منابع مستقل در پیشبرد اهداف گام بردارند.

وی همچنین از استاندار فارس خواستند که مثل همیشه همکاری های لازم را در جهت تحقق این طرح ها داشته باشند که رحیمی استادار محترم فارس نیز قول مساعدی را جهت همکاری داد.

در پایان نیز ابتکار به همراه سایر مسئولان از کالاهای تولیدی بانوان محله شهرک بهار بازدید به عمل آوردند.

در حاشیه مراسم نیز مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس ضمن ارائه برخی توضیحات در زمینه فعالیت و همکاری  شرکت در قالب طرح مذکور به استاندارمحترم فارس قول های مساعدی را در زمینه همکاری  در جهت تحقق اهداف بازآفرینی شهری از ایشان دریافت داشتند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top