شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

رفع مشکلات در بازآفرینی نیازمند تصمیم گیری لحظه‌ای است/6محله از 66محله هدف بازآفرینی الگو می شوند

تاریخ انتشار:98/05/05

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه‌های دولتی باید اراضی بلااستفاده خود را به منظور هزینه کرد در برنامه ملی بازآفرینی شهری اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار مشهد، با اشاره به تشکیل هیئت اجرایی سه نفره بازآفرینی شهری در این استان گفت: با تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به این هیئت از این پس اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری به دور از بروکراسی‌های پیچیده اداری انجام می شود.

وی ادامه داد: از این پس هرگونه تصمیم گیری در زمینه بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد برعهده هیئت اجرایی بازآفرینی شهری، متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهردار مشهد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتخاب یک عامل اجرایی برای هیئت سه نفره به پیشنهاد شهردار مشهد، گفت: این هیئت نمونه‌ای از مدیریت واحد خواهد بود به طوری که تمامی فرآیند‌های قانونی در حوزه بازآفرینی اعم از اعطای تسهیلات و صدور پروانه‌های ساختمانی از این طریق پیگیری و انجام خواهد شد.

پژمان نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را فعالیتی بالینی دانست و افزود: رفع مشکلات در نوسازی این بافت ها نیازمند تصمیم گیری لحظه‌ای است چراکه مسائل آن به صورت لحظه‌ای بروز می‌کند.

او با بیان اینکه محوریت اجرای الگوی بازآفرینی شهری با شهرداری مشهد خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس قانون و تاکید ریاست جمهوری، همه دستگاه‌های دولتی باید اراضی بلااستفاده خود را به منظور هزینه کرد در طرح بازآفرینی شهری در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، اما می‌توان از دارایی‌های موجود به نحو مطلوب برای تحقق اهداف مدنظر الگوی بازآفرینی شهری استفاده کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری، 6محله از 66محله هدف در برنامه بازآفرینی را به عنوان الگو در اجرای این برنامه آماده کند. 6محله‌ پیش از این شامل 5 محله دروی در منطقه 3، مهرآباد در منطقه5، پورسینا در منطقه 6، شهید قربانی در منطقه‌4 و امام هادی(ع) در منطقه‌10 بوده و بعدا با نظر استاندار، محله اسماعیل‌آباد در منطقه 2 هم به آن اضافه شده است. قرار شده تا این محلات بعد از 2سال از نظر کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهبود وضعیت مسکونی، افزایش مشارکت اجتماعی و... بررسی شوند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top