پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید و توزیع مسکن در فارس

تاریخ انتشار:98/06/05

با حضور استاندار فارس در چهارمین روز از هفته دولت عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید و توزیع مسکن در فارس آغاز گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در آیین آغاز عملیات اجرایی اقدام ملی تولید و توزیع مسکن که همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در شهر جدید صدرا برگزار شد، توجه به  مسکن را یکی از نیازهای اساسی کشور دانست و افزود: در همه جوامع مسکن کالایی چند وجهی محسوب می شود که علاوه بر سرپناه و محل زندگی کالایی با دوام است.

وی عنوان کرد: در کشور ما مسکن علاوه بر یک نیاز اساسی برای مردم سرمایه گذاری نیز به حساب می آید که جنبه های مثبت و منفی دارد  و اگر سرمایه گذاران حوزه مسکن سودی که در سایر موارد به دست می آید را از مسکن بخواهند با وضعیت عموم خریداران مطابقت نخواهد داشت.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون اقدامات خوبی در زمینه تامین مسکن انجام شده است، خاطرنشان کرد: واگذاری زمین به اقشار مستضعف، اجاره به شرط تملیک، مسکن مهر و امروز نیز اقدام ملی تولید و عرضه مسکن از جمله اقدامات در این زمینه است.

دکتر رحیمی توجه به تجربیات به دست امده از اقدامات گذشته را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: نقاط قوت طرح های گذشته باید در این طرح تقویت و نقاط ضعف اصلاح و یا حذف شود.

استاندار فارس با بیان اینکه در طرح اقدام ملی تولید و توزیع مسکن 400 هزار واحد مسکونی طی دو سال در کشور ساخته می شود، اظهار کرد: از این 400 هزار واحد، 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 200 هزار در بقیه شهرها با همکاری بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید و راه و شهرسازی احداث خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: سهم استان فارس از این تعداد 25هزار مسکن است که از این تعداد 5500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و سه هزار و 185 واحد نیز در بافت های ناکارامد ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: متولیان اجرا این طرح توجه کنند وعده هایی بدهند که در پایان توان پاسخگویی آنها را داشته باشند و واقعیت ها را در نظر بگیرند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top