چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

رییس جمهور:از ابتدا تاکیدم بازآفرینی بافت های فرسوده بوده است

تاریخ انتشار:98/06/05

رییس جمهور در مراسم اجرای عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی در کشور :از ابتدا تاکیدم بر بازآفرینی بافت های فرسوده بوده است / برنامه دولت تامین زمین رایگان برای انبوه سازی مسکن است

رییس‌جمهور صبح (سه‌شنبه) در مراسمی فرمان اجرای عملیات طرح اقدام ملی تولید مسکن صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، حسن روحانی، آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را افتخارآمیز و برای مردم خوشحال‌کننده دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تلاش کنیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی ۵۰۰ هزار واحد نیمه تمام موجود تکمیل و ساخت ۴۰۰ هزار واحد جدید به اتمام برسد تا در پایان دولت دوازدهم بتوانیم بگوییم ۹۰۰ هزار واحد مسکونی را در این دولت با تمام امکانات مورد نیاز تکمیل و ساخته‌ایم.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت تدبیر و امید درحوزه مسکن، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم از ابتدا تاکیدم بر احیای بافت فرسوده بود و اولویت اول دولت را بر بازآفرینی بافت فرسوده قرار دادیم؛ چرا که امکانات و خدمات اولیه مانند آب، برق، گاز، خیابان و سایر مراکز خدماتی در این بافت‌ها وجود دارد و تنها باید در آن مسکن‌های جدید ایجاد کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه احیای بافت های فرسوده همچنان اولویت دولت است، افزود: باید احداث شهرهای جدید در مکانی مناسب با در نظر گرفتن تأمین امکانات و دسترسی مناسب مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا وزرا و مسئولان ذیربط و استانداران باید تلاش کنند تا بتوانیم شهری با معیارهای شاخص معماری جمهوری اسلامی ایران بسازیم تا نماد و تابلویی از معماری این دوران باشد.

رئیس جمهور با اشاره به رشد سالانه جمعیت کشور، خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای مردم ایران از گذشته این بوده که صاحب خانه باشند و مسکن حق مردم و سرمایه ارزشمند زندگی آنها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با ساختن مسکن توسط دولت مخالف هستم، اظهار کرد: معتقدم دولت باید برای تهیه مسکن مردم به صحنه بیاید و زمینه‌ها، شرایط و تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، ایجاد کند.

روحانی با اشاره به سهم قیمت زمین در تعیین هزینه‌های ساخت مسکن، گفت: امروز قیمت زمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت مسکن را در بر دارد و سوداگری با زمین از مهمترین عوامل گرانی مسکن محسوب می‌شود؛ برنامه دولت تامین زمین رایگان برای انبوه‌سازی مسکن است و اگر بتوانیم محلی مناسب برای ساخت مسکن را در اختیار مردم قرار دهیم دیگر کسی به دنبال تخریب مراتع و جنگل‌ها نخواهد رفت.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه با از سرعت افزایش قیمت مسکن، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت قیمت مسکن مشکلاتی زندگی مردم در جامعه ایجاد کرده است؛ امروز همه باید برای تأمین مسکن مردم به میدان بیایند و من در جلسات مختلف به همه وزرا، شهرداران، استانداران و حتی نیروهای مسلح، تأکید کردم که زمین ‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

وی گفت: مسکن علاوه بر اینکه بخشی از نیاز جامعه را برطرف می‌کند، موجب اشتغال سریع و رونق در جامعه می‌شود و امروز وظیفه ملی کمک به پیشران‌های تولید مانند مسکن است. همچنین بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی که مقام معظم رهبری در سال جاری بر آن تاکید کرده‌اند نیز برعهده بخش مسکن به عنوان پیشران تولید است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مسکن به دلیل آنکه می تواند هزاران شغل ایجاد کند، برای دولت بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در زمینه مسکن به دلیل وجود طرح‌های نیمه تمامی که از گذشته به ارث رسیده بود، دچار مشکلات شد. این طرح‌های نیمه تمام در شرایطی قرار داشتند که نه می‌شد آنها را رها کرد و از سوی دیگر نیز تکمیل آنها هزینه‌های زیادی را به دولت تحمیل می‌کرد، به‌ویژه آنکه این مسکن‌ها در مکان‌هایی احداث شده بود که شرایط مساعد و امکانات همراه برای آب‌رسانی، برق‌رسانی و ارایه خدمات به مردم را در خود نداشت.

روحانی با تاکید بر اهمیت احداث مسکن برای جامعه، گفت: امروز بخش عمده‌ای از زندگی مردم در داخل خانه است و مسکن به معنای محل سکون و آرامش است و اگر محیطی مناسب را نداشته باشد، دیگر نمی‌توان آن را مسکن نامید.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top