شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز: محله تاریخی سنگ سیاه بهسازی می شود

تاریخ انتشار:98/07/24

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز (منطقه ۸) اعلام کرد: محله تاریخی گذر سنگ سیاه ساماندهی و مسیرهای گردشگری سیاحتی و زیارتی در بافت تاریخی شیراز راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، قلندری با اشاره به قدمت گذر تاریخی سنگ سیاه و اهمیت آن در زمینه های مذهبی و صنعت گردشگری افزود: در این پروژه طول محور، بدنه، کف و فضاهای اطراف این گذر تاریخی بهسازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و محدود نمودن تردد خودروها شاهد افزایش رضایتمندی و امنیت روحی و روانی کسبه و ساکنین، خدمات دهی بهتر به زائران، رونق صنعت گردشگری و ایجاد خانه های بوم گردی واقامتی خواهیم بود.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز (منطقه 8) اضافه کرد: با توجه به اینکه در تمام دنیا، بافت تاریخی شهرها به عنوان با ارزش ترین منطقه شهر از اهمیت خاصی برخوردار است و هویت، فرهنگ و تاریخ  تجارت هر شهر را در بر می گیرد، در همین راستا طرح توسعه گردشگری و ارتقاء سطح کیفیت زندگی، همچنین طراحی گذرهای پیاده با استفاده از مصالح  سنتی و استقرار فضاهای مذهبی در این محور تاریخی مد نظر قرار گرفته شده است.
قلندری در ادامه گفت: این طرح ورودی ضلع جنوبی محله سنگ سیاه از طرف بلوار سیبویه تا حرم مطهر (ع ) و امامزادگان واجب التعظیم را پوشش می دهد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top