سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

ضرورت توجه به تولید مسکن در بافت های ناکارآمد شهری

تاریخ انتشار:بیست و چهارم اردیبهشت 99

 در آینده نزدیک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند

در نشست مشترک بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، موضوع تفاهم نامه همکاری با تاکید بر بسته تشویقی و پروژه های ساخت و تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، دکتر زهرا اسکندری مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، در این نشست با مهم خواندن نقش شهرداری ها درحوزه بازآفرینی شهری، اظهار داشت: با هدف بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی، مشوق های لازم برای جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی و انبوه‌سازان باید تعریف گردد.

 وی با بیان اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از پتانسیل بالای در امر نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برخوردار است، گفت: نحوه همکاری دو طرف بر مبنای تفاهم نامه باید بر اساس سه سطح سیاست‌ گذاری، برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی باشد.

 در ادامه، مهندس رضا مهدی زاده مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به تامین مسکن بعنوان یکی از ضروریات حال حاضر کشور، اظهارداشت: مسئله تامین زمین بعنوان مسئله اصلی در زمینه ساخت و تولید مسکن در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بسیار مهم است .

وی تصریح کرد، در راستای تولید مسکن در بافت های ناکارآمد شهری باید دریافت عوارض و صدور پروانه ساخت برای سازندگان و انبوه سازان، تسهیل گردد.

مهندس مهدی زاده در پایان سخنان خود خواستار واگذاری اراضی دستگاه های دولتی به برنامه ملی بازآفرینی شهری شد.

در ادامه، اعضای حاضر در نشست دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مطرح شده، بیان کردند.

  در پایان، مواردی به عنوان جمع بندی مطرح شد که اهم آن بشرح ذیل است:

  • تفاهم نامه در پنج سطح ( سیاستگذاری، برنامه ریزی عملیاتی، اقدامات اجرایی، بودجه‌ریزی و نحوه اجرایی نمودن ) توسط اعضاء مورد بازبینی قرار گیرد.

  •  با توجه به شرایط حال حاضر کشور تهیه و تدوین بسته های تشویقی محرک توسعه در راستای ایجاد محرک اقتصادی برای مسکن برای دوران پساکرونا در دستور کار قرار گیرد.

  • کمیته مشترکی مابین دفتر برنامه و بودجه شرکت و دفتر ستاد ملی بازآفرینی برای تعریف برنامه اقدام مشترک سال 1399 با لحاظ نمودن نظرات و پیشنهادات سازمان شهرداری ها در برنامه تهیه گردد.

 با توجه به توافق نامه فیمابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاونت شهرسازی و معماری ایران هرگونه تعیین محدوده بافت های ناکارآمد شهری باید در چارچوب طرح های جامع و تفصیلی و با تایید معاونت مذکور صورت گیرد.

 شایان ذکراست، در این نشست خانم دکتر ماندانا ملک مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی، مهندس فرهاد قلی زاده سرپرست دفتر نظارت بر امور اجرایی به همراه تعدادی از نمایندگان دفاتر شرکت بازآفرینی شهری ایران و خانم  زینب بیات کارشناس دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداریها نیز حضور داشتند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top