شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

ثبت نام وام ودیعه مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی؛ پرداخت تسهیلات از هفته آینده

تاریخ انتشار:یکم مردادماه99

وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام ودیعه مسکن به زودی انجام می‌شود و پرداخت آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه  نشست مجازی وزرای راه برا‌ی تسهیل حمل و نقل و ترانزیت،درباره جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن بیان داشت 

طبق قولی که داده بودیم از ابتدای مرداد میزان تسهیلات را اعلام کردیم و تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته ایم.

اسلامی با بیان اینکه موضوع مهم در پرداخت این تسهیلات آن است که این وام به ۲ گروه تعلق می گیرد گفت: دو گروه شامل کسانی که کارگر هستند و کسانی که حقوق ثابت دریافت می کنند،  می شود و اولویت پرداخت برای خانواده ۵ نفر و بالاتر است.

او ادامه داد: همچنین کسانی که تازه امسال ازدواج کرده اند و خانه اولی محسوب می شوند می توانند در اولویت برای دریافت تسهیلات باشند.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه مبلغ تصویب شده ۵۰ میلیون تومان برای تهران،  ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیون تومان برای شهرهای کوچک با سود ۱۳ درصد است گفت: امیدواریم بانک‌های عامل با حداقل معطلی،  پرداخت تسهیلات را انجام دهند و افرادی که شاغل هستند با یک نامه و کسر ماهیانه بتوانند تسهیلات را دریافت کنند و ضمانت های بیشتر در این بخش لازم نباشد.

او اظهار کرد: در دریافت این تسهیلات باید متقاضیان اجاره نامه رسمی داشته باشد و افرادی که مبلغ را دریافت می کنند تنها کارمزد بانکی تسهیلات را پرداخت می کنند و اصل مبلغ در سر رسید سال باز می گردد .

اسلامی یاد آور شد: خانواده های تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد از طریق منابع مالی خودشان به صورت مستقیم این تسهیلات را دریافت می کنند.

او گفت: افرادی که از این پکیج می خواهند استفاده کنند باید در سامانه وزارت راه وشهرسازی ثبت نام کنند به زودی در روزهای آینده نحوه ثبت نام اعلام می شود و وزارت راه و شهرسازی شیوه نامه دریافت آن را امضا کرده و از هفته آینده قابل استفاده است.

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top