چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

رئیس جمهور: تامین بودجه برای مرمت و احیا بناهای تاریخی

تاریخ انتشار:هجدهم اسفندماه 99

رئیس جمهور از تامین بودجه برای تکمیل طرح های مرمتی بناهای تاریخی و فرهنگی خبرداد. دکتر حسن روحانی اقدامات صورت گرفته برای احیا بناهای تاریخی را ارزشمند دانست و تاکید کرد در این زمینه هم دولت و هم مردم باید کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صابتا، با دستور رئیس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی، در پنجاه و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، صبح امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ۳۲۰ پروژه حوزه میراث‌فرهنگی به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید. دکتر حسن روحانی در این آئین با اشاره به اینکه توجه به آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی بسیار مهم است گفت: این آثار، به معنای ظهور و تبلور علم و هنر ایرانیان در طول تاریخ است. او با تاکید بر اینکه آثار فرهنگی، تاریخی و تمدنی در ایران وجود دارد که مایه افتخار در جهان است ادامه داد: این مهم نشان می دهد ایرانیان در قرن ها پیش چگونه می اندیشیده و می زیسته اند و چگونه ایران مهد علم و دانش و هنر و فرهنگ بوده است.

رئیس‌جمهور، مرمت و احیای آثار تاریخی و فرهنگی را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و تصریح کرد: برای حفاظت و احیای آثاری تاریخی و فرهنگی، هم مردم و هم دولت باید تلاش کنند. روحانی با تاکید بر تامین بودجه برای مرمت و احیا این آثار گفت: هم اینجا قول می دهیم، بودجه هر طرح مرمتی که وزارتخانه میراث فرهنگی بتواند تا پایان دولت، آن را تکمیل کند تامین می‌کنیم تا این موضوع با سرعت بیشتری در پایان امسال و آغاز سال ۱۴۰۰ پیگیری شود و مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

دکتر روحانی با تاکید براینکه میراث فرهنگی یک سند زنده از تاریخ و تمدن این کشور است گفت: این بناهای ارزشمند از گذشته، فرهنگ و تمدن این سرزمین سخن می گویند.

او وجود آثار تاریخی و فرهنگی را الهام بخش معماران امروز عنوان کرد و ادامه داد: مرمت و احیا خانه های تاریخی، علاوه بر زنده کردن نام آن خانواده و ارزش معنوی که دارد، باعث رونق گردشگری، اشتغالزایی و تبدیل این مکان ها به مراکزی فرهنگی، موزه، اقامتگاه بومگردی، هتل و ... می شود. به گفته رئیس جمهور مکان های تاریخی و فرهنگی می تواند همزمان کارکرد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

دکترروحانی با تاکید بر اینکه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی با توسعه زیرساخت های گردشگری دارد تصریح کرد: حوزه گردشگری دراین دولت دو برابر رشد داشته است. هر چند به دلیل شرایط خاص یک سال گذشته بواسطه شیوع ویروس کرونا، این حوزه با مشکل مواجه شد اما سال آینده سال غلبه بر این ویروس و احیا حوزه گردشگری و میراث فرهنگی خواهد بود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top