شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از سکونتگاههای غیررسمی شیراز

باپروژه های توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی شهر شیراز،مورد بازدید مهندس کیان پور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و مهندس عشایری قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و مهندس طالبان مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس  قرار گرفت.

مهندس کیانپور در ابتدای بازدید از این پروژه ها بر لزوم تسریع اجرای این پروژه ها تاکید کرد و افزود: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا پروژهای کتابخانه،فرهنگسرا و کارگاه اقتصادی مشاغل خانگی سهل آباد،مدرسه راهنمایی 9 کلاسه سهل آباد،پروژه 139 واحدی مسکونی آستانه مهندسین،پروژه مسکونی و تجاری هجرت و... را هرچه سریعتر به اتمام برساند.
معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به محلات مصوب سکونتگاه های غیررسمی شیراز اشاره کرد و اظهار داشت:40 پهنه از سکونتگاههای غیر رسمی در شهر شیراز شناسایی شده که از این 40 پهنه 10 محله اولویت دار مطالعه و به تصویب ستاد استانی توانمندسازی رسیده اند.
مهندس کیانپور ادامه داد: از این محلات ، سه محله (کتس بس ، سعدی ،سهل آباد) به عنوان پایلوت جهت انجام برنامه ها انتخاب گردید.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به فعالیت ها و پیگیری های صورت گرفته توسط دبیرخانه پروژه های توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی در مدت کمتر از یک سال رایزنی های مناسبی با دستگاه های بهره بردار و ساکنان در سه محله انتخاب شده انجام شد و مشارکت های گوناگونی در حیطه وظایف آنها از جمله تامین زمین در بخش کالبدی و اجرای برنامه های آموزشی با رویکردهای ارتقاء سطح فرهنگی،اجتماعی،بهداشتی و ... صورت پذیرفت.
بر اساس این گزارش اسکان غیر رسمی ، نوعی سکونت در فضای شهری است که در تمامی ابعاد  اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، کالبدی و...  با سایر انواع سکونت موجود در شهر تفاوتهای اساسی را نشان می دهد. مسکن غیر معمول ، خیابان ها وکوچه های تنگ باریک ، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ، فزونی و تراکم جمعیت ، فقر فرهنگی و آسیب های اجتماعی ، آسیب پذیزی بالا در برابر حوادث طبیعی ، سطح پائین برخورداری امکانات و تسهیلات زندگی ، عدم برخورداری لازم از امکانات ، تاسیسات و خدمات شهری ، اشتغال غالب در مشاغل غیر رسمی ، تصرف و عدم مالکیت قانونی بر زمین و ... از ویژگیهای اسکان غیر رسمی محسوب می شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top