شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

حضور فعال شیراز در نشست کارگروه بهسازی منطقه ای نا بسامان شهری آسیا اقیانوسیه

حضور فعال شیراز در نشست کارگروه بهسازی منطقه ای نا بسامان شهری آسیا اقیانوسیه
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس در هم انديشي بین المللی بهسازي سکونتگاه هاي غیر رسمی حضوری فعال و پویا می یابد و دستاوردها،نتایج مطالعات،اقدامات اجرایی خود در این سکونتگاه ها را و هم چنین  برنامه های فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی وکالبدی اجرا شده در سکونتگاه های غیر رسمی شیراز را به عنوان تجربه ای موفق ارایه می کند.

مهندس محمودرضا طالبان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که اولين نشست کارگروه بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا – اقيانوسيه از دوازدهم تا چهاردهم تيرماه جاري در تهران برگزار مي شود و از اهمیت والایی برخوردار است استان فارس هم در این هم اندیشی حضوری فعال خواهد داشت تا عملکرد خود را به عنوان تجربه ای موفق در اختیار دیگر کشورها و کلانشهرهای دنیا قرار دهد و متقابلاً از تجارب این کشورها بهره جوید.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان  استان فارس مهندس محمودرضا طالبان افزود: تاکنون 17 کشور در منطقه آسيا و اقيانوسيه براي حضور در اولين نشست بین المللی کارگروه بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيااقيانوسيه اعلام آمادگي کرده اند و از داخل کشور هم نمایندگان کلانشهرها حضور خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس  خاطر نشان ساخت: از آنجایی که هدف از برگزاري اين نشست ايجاد زمينه هاي تبادل دانش و تجربيات در ارتباط با بهسازي بافت هاي فرسوده و غيررسمي و ايجاد شبکه اي متشکل از نهادهاي پژوهشي، نهادهاي دولتي و جامعه مدني در بين کشورهاي منطقه آسيا و اقيانوسيه است، این موضوع می تواند فرصت خوبی برای شهر شیراز باشد.
وی یادآور ساخت: در استان فارس شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس به عنوان دبیرخانه ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی استان تاکنون توانسته مطالعات جامعی را با همکاری بسیاری ارگان ها و نهادهای استانی به انجام برساند و بخش عمده ای از  این مطالعات را به مرحله اجرا در آورد.
طالبان با بیان این که تا کنون برنامه های مناسبی جهت توانمندسازی محلات و سکونتگاه های غیر رسمی شیراز تدوین و اجرا شده است اظهار داشت: در این نشست بین المللی این برنامه ها در قالب های مختلفی از جمله کتابچه و به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه می شود تا مورد استفاده سایر شرکت کنندگان قرار گیرد و تجارب کلانشهر شیراز در این زمینه  منتقل می شود تا مورد بهره برداری قرار گیرد.
گفتنی است بر اساس مطالعات صورت پذیرفته ،  40 پهنه سکونتگاهی در شهر شیراز شناسایی شد که از این 40 پهنه،10 محله اولویت دار به عنوان سکونتگاه های غیر رسمی مورد مطالعات پنج گانه قرار گرفته اند.
این گزارش حاکی از آن است که استانداردسازي شاخص هاي شناسايي سکونت گاههاي نابسامان شهري، تشکيل بانک اطلاعاتي مربوطه، سياست هاي کشورهاي منطقه براي پيشگيري؛ ساماندهي و بهسازي سکونتگاههاي نابسامان شهري، تجارب کشورها در زمينه برنامه هاي اجرايي انجام شده در سکونتگاههاي نابسامان شهري، برنامه ريزي تبادل تجربيات، يافته ها و دانش در چارچوب بازديد از پروژه هاي سکونتگاههاي نابسامان شهري کشورهاي منطقه،شيوه هاي تأمين منابع مالي به منظور بهسازي بافت هاي نابسامان شهري و جمع بندي آموخته ها و روش هاي اجرايي برتر از اهداف برگزاري اولين نشست کارگروه بهسازي مناطق نابسامان شهري آسيا – اقيانوسيه است.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top