جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

کارگاه آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان بافت های فرسوده شهری

کارگاه آموزشی " تسهیل گری و نحوه کاربرد آن در جامعه ویژه مدیران و کارشناسان متولی بافت های فرسوده شهری" در شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس این کارگاه آموزشی که با همکاری استانداری فارس روز گذشته(یکشنبه 25 تیر ماه سال جاری) در سالن شهید اکبری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس واقع در خیابان ستارخان برگزار گردید، با استقبال خوبی مواجه شد.
طالبان مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: آموزش زیربنایی ترین و اساسی ترین هدف هر نهادی است است ، چراکه در راستای آموزش قادر خواهیم بود به تکنیک ها و مهارت هایی دست یابیم که با استانداردهای روز مطابقت دارد.
مهندس محمود رضا طالبان اظهار داشت: بدون شک آموزش به همراه تکنیک های روز دنیا می تواند یکی از بهترین راه حلهای مناسب برای حل مشکلات و جلوگیری از  بسیاری از ناهنجاری ها شود که در این راستا با همکاری اساتید و صاحبنظران بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی که بی شک از متولیان اصلی این مهم  هستند اقدام به برگزاری این دوره های آموزشی نموده ایم.
وی با بیان این که برگزاری کارگاه های آموزشی یک روزه می تواند پاسخی باشد به بسیاری از نیازهای کارشناسان تاکید کرد: امروزه موضوع نوسازی بافت های فرسوده شهری، مساله ای جمعی و حائز اهمیت برای تمام جامعه است که می بایست با آموزش های به موقع و کارآمد کارشناسان امر را در این خصوص آموزش داد.
طالبان هم چنین افزود: با توجه به گستردگی بافت های فرسوده کشور وتغییر متغیرهای زندگی امروز که بعضاً شرایط و
شاخص های فرسودگی را افزایش می دهند و نتایج آن افزایش روز به روز سطح بافت های نا کار آمد خواهد بود، مطمئناً  باید به مدیریت در بافت های فرسوده شهری با نگاهی حرفه ای نگریست.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس با اشاره به این که فراهم آوردن شرایط و مهارت های لازم در امور مربوط به بافت های فرسوده از جمله شاخصه های مدیریت حرفه ای در این خصوص است اظهار داشت: در این بین یکی از اقداماتی که لازم و ضروری می باشد برگزاری کارگاه های آموزشی برای دست اندرکاران و متولیان امر بافت فرسوده است که بسیار مهم و ضروری می نماید.
این گزارش حاکی از آن است که شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، دوره های مستمر آموزشی برای مدیران و کنشگران دخیل در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده برگزار می نماید که در این دوره های آموزشی سعی بر آن می شود تا سرفصل ها و مطالبی که مورد نیاز مدیران شهری و دست اندرکاران دخیل در بافت های فرسوده است توسط متخصصین و صاحبنظران آموزش داده می شود.گفتنی است به شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی گواهی معتبر اعطا می شود.
قابل ذکر است برخی از این دوره ها شامل ؛ آشنایی با تجارت دفاتر محلی و تسهیلگری( دو دوره)،روش های شناسایی و ماندگاری جامعه های محلی، دوره پیشرفته مدیریت مشارکتی با تاکید بر مدیریت هماهنگ شهری،دوره پیشرفته شیوه های نوین تامین منابع مالی پروژه های شهری،سیاست ها و برنامه های بهسازی و نوسازی شهری، جایگاه طرح های موضعی (بهسازی و نوسازی شهری) در سلسله مراتب طرح های توسعه شهری و ابزارهای طراحی در بهسازی و نوسازی شهری،قوانین، روابط و دستورالعمل های بهسازی و نوسازی شهری می باشد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top