شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

رئیس ادراه امورفرهنگی وزارت کشورازنمایشگاه دستاوردها وعملکرد حرفه آموزان محله سهل آباد بازدید کرد.

تقدیر از اقدامات سیستماتیک و مهندسی در سکونتگاه غیر رسمی شیراز
نمایشگاه دستاوردها و عملکرد حرفه آموزان محله سهل آباد شیراز در خانه محله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس(عمران و بهسازی شهری) این نمایشگاه که در راستای معرفی و شناسایی اقدامات اقتصادی صورت گرفته در راستای توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی شهر شیراز برگزار شده بود، با استقبال فراوانی مواجه شد.
محسنی، رئیس اداره امور فرهنگی وزارت کشور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: اقدامات بسیار خوبی در سکونتگاه های غیر رسمی شیراز انجام شده که قابل تقدیر است.
رئیس اداره امور فرهنگی وزارت کشور خاطرنشان ساخت: اقدامات انجام شده توسط خانه محله سهل آباد، کاری سیستماتیک و مهندسی شده همراه با کار خدماتی-اجتماعی و آموزشی بوده است.
این مقام مسئول با بیان این که مشارکت و ارتباط مردم با خانه محله به عنوان پناهگاه و مرجع محله خوب برقرار شده است، اظهار داشت: این نمایشگاه با صراحت تمام، ناهنجاری های اجتماعی را به تصویر کشیده و بهترین راهکارها را نیز ارایه داده است،به همین دلیل مورد توجه و استقبال خوب قرار گرفت.
وی هم چنین پیشنهاد کرد: اردوگا ههای تفریحی – فرهنگی و هم چنین زیارتی جهت تشویق افراد در خانه محله گذاشته شود.
محسنی  از پروژه کارگاه  مشاغل خانگی نیز بازدید بعمل آورد و  از روند اجرایی این پروژه ابراز خرسندی کرد و از مهندس طالبان، مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان و مهندس عباس زاده مدیر دفتر بافت های فرسوده نیز تشکر ویژه کرد.
مهندس طالبان ،مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان نیز در این نمایشگاه در خصوص سکونتگاه های غیر رسمی استان گفت: تاکنون توانسته ایم مطالعات جامعی را با همکاری بسیاری از ارگان ها و نهادهای استانی در فارس به انجام برسانیم و بخش عمده ای از  این مطالعات را نیز به مرحله اجرا در آوریم.
طالبان با بیان این که تا کنون برنامه های مناسبی جهت توانمندسازی محلات و سکونتگاه های غیر رسمی شیراز تدوین و اجرا شده است اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف که حاصل تجربیات گوناگونی بود را  ارایه کردیم تا مورد استفاده قرار گیرد و مردم نتایج مشارکت خود را در اجرای طرح های مطالعه شده ببینند.
مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس به آسیب هایی که در سکونتگاه های غیر رسمی ایجاد می شود اشاره کرد و گفت: این آسيب ها به تمام جامعه سرايت پيدا مي کند ؛ بنابراين تلاش براي ساماندهي سکونتگاه هاي غير رسمي و توانمند سازي افراد ساکن در اين مناطق، وظيفه اي جدي براي تأمين امنيت، آسايش و رفاه در شهر و جامعه است.
مهندس طالبان تاکید کرد: جامعه به صورت يک شبکه است و تمام ابعاد آن به هم مربوط مي شود،پس نمی توان با ناديده گرفتن جمعيت حاشيه نشين در حومه شهرها، چشم خودمان را به روی بسیاری از مسایل ببندیم.
وی در پایان از مشارکت ارگان ها و دستگاه هایی همچون استانداری فارس ،سازمان فنی و حرفه ای،معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری شیراز، کمیته امداد و... در توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی سخن گفت و افزود: وقتی نام از مشارکت می بریم،منظور مشارکت همه جانبه است،یعنی دستگاه های دولتی،بخش خصوصی،مردم و ... دست به دست هم دهند تا این سکونتگاه ها به طور کامل توانمندسازی شوند.
گفتنی است این نمایشگاه به مدت سه روز و از تاریخ 14 تا 16 شهریور در خانه محله سهل آباد برپا گردید.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top