شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

احیا ونوسازی بافت فرسوده شیراز، نیازمند همکاری همه مدیران شهری است

شیراز - مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس گفت: احیا و نوسازی بافت های فرسوده شیراز و سایرشهرهای این استان ، نیازمند همکاری و کمک هرچه بیشترهمه مسوولان به ویژه مدیران شهری است.

مهندس محمودرضا طالبان، روزسه شنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: شرکت عمران و مسکن سازان تاکنون اقدامات خوبی در بحث نوسازی بافت های فرسوده خصوصا در شهر شیراز انجام داده است که از جمله می توان به راه اندازی دفترخدمات نوسازی با رویکرد مردم محوری اشاره کرد.

وی ادامه داد: در نخستین گام، این دفتردرمحله چوگیا شیراز ایجاد و راه اندازی شد که انتظار داریم مسوولان برای توسعه این دفترها و تعمیم آن به دیگر نقاط شیراز و استان فارس، ما را یاری دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه ساکنان بافت های فرسوده در نقاط مختلف شهر دارای فرهنگی خاص و نگاهی متفاوت به مقوله نوسازی این بافت ها هستند، بنابراین نمی توان برای نوسازی این بافت ها ، راهکاری مشترک اتخاذ کرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس ادامه داد: بر همین اساس، دفتر خدمات نوسازی محله که ایجاد و راه اندازی آن در قوانین پیش بینی شده است، ضمن برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، راهکارهای مناسب و متناسب با آن محله را برای نوسازی مطرح و با مردم درمیان می گذارند.

وی اضافه کرد: البته موفقیت این دفترها منوط به همکاری وهمراهی شهرداری ها، شوراهای اسلامی، دستگاه های خدمات رسان، اداره ثبت اسناد و املاک و سایردستگاه های مرتبط با نوسازی بافت های فرسوده است.

طالبان، با اشاره به وقوع زلزله های اخیردرشیراز، اظهار داشت: بی شک وقوع این زمین لرزه ها باید زنگ خطر و هشداری برای ما باشد تا با حساسیت بیشتری مسایل مربوط به بافت های فرسوده را دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس افزود: البته مسوولان و مدیران شهری نباید با نگاه منفعتی و با هدف کسب درآمد به بحث نوسازی و احیای بافت های فرسوده بپردازند.

وی گفت: ورود به این حوزه و فعالیت دراین زمینه ، نیازمند نگاه پدرانه و دلسوزانه همراه با احساس مسوولیت نسبت به سلامت و امنیت ساکنان این بافت هاست.ک/3

 

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top