شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

کیانپور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در شیراز؛

تسهیلات در بافت های فرسوده کاهش نمی یابند

مهندس کیانپور،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به همراه تنی چند از مسئولان این شرکت روز گذشته در سفر یک روزه خود به شیراز از برخی پروژه های بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده  و توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی شیراز بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس(عمران و بهسازی شهری) معاون  وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این سفر یک روزه، از محله سهل آباد شیراز و برخی پروژه های توانمندسازی از جمله مدرسه راهنمایی9 کلاسه دخترانه،فرهنگسرا و کارگاه مشاغل خانگی و اقتصادی سهل آباد و.... ، پروژه زندیه شیراز، مدرسه خان،بخش هایی از بافت های فرسوده شیراز و پروژه های بهسازی در این بافت ها، پروژه تجاری، اداری و مسکونی همت و... بازدید بعمل آورد.

مجید کیانپور در حاشیه بازدید خود گفت: در سکونتگاه های غیر رسمی شیراز اقدامات بسیاری مناسبی صورت پذیرفته است و توانسته ایم در حوزه های اجتماعی، فرهنگی،کالبدی و اقتصادی تغییرات مثبتی را در این اسکان گاه هاایجاد کنیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ضمن تقدیر از اقدامات صورت پذیرفته در سکونتگاههای غیر رسمی شیراز افزود: مشارکت مردم مهم ترین اصل در توسعه سکونتگاه های غیر رسمی است و مطمئنا بدون این مشارکت ها کاری ازپیش نمی رود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در بخش یگری از سخنان خود گفت: احتمال کاهش تعداد تسهیلات در بافت های فرسوده وجود ندارد.

مجید کیان پور در خصوص تسهیلات پرداخت شده در بافت فرسوده اظهار داشت: تاکنون 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بافت های فرسوده کشور پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص تعداد تسهیلات پرداخت شده در این بخش، گفت: برای سال جاری 200 هزار عدد تسهیلات در نظر گرفته شده بود و برای سال آینده هم حداقل آمار پرداختی امسال را در نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه سعی داریم که تسهیلات در سال آینده از 200 هزار واحد تسهیلاتی که برای امسال در نظرگرفته شده است، کمتر نباشد و همین میزان دوباره تمدید شود، بیان کرد: ما همیشه به دنبال افزایش تعداد وام در بافت فرسوده هستیم و به همین جهت احتمال کاهش تعداد تسهیلات در این بخش وجود ندارد.

کیان پور تصریح کرد: دولت به دنبال افزایش عملکرد در بافت های فرسوده است تا نوسازی در این بخش به سرعت انجام شود بنابراین امکان کاهش تعداد وام و یا سقف وام بافت فرسوده وجود ندارد.

مهندس مجید کیانپور در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و مشارکت را مهم ترین اصل در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و افزود: نوسازي بافت فرسوده يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

بر اساس این گزارش در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مدرسه خان، مشکلات پیش روی این پروژه عنوان شد و بنا بر دستور مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مقرر گردید بررسی های ویژه ای در این خصوص انجام تا پروژه هر چه سریعتر به انجام رسد.

گفتنی است در این بازدید، مشکلات پروژه139 واحدی آستانه مهندسین که بیشتر در حوزه تسهیلات بانکی بود نیز از سوی مسئولان پروژه مطرح که از طرف مهندس کیانپور پیگیری هایی از بانک عامل انجام شد و مقرر گردید این مشکل به زودی حل گردد.

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top