شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

در کارگاه آموزشی آشنایی با تجارب محلی وتسهیلگری تاکید شد

تحقق نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مستلزم حضور و مشارکت مردم

 کارگاه آموزشی "آشنایی با تجارب محلی و تسهیلگری 1 و 2 (مقدماتی و پیشرفته) به همت شرکت عمران و مسکن سازان فارس(عمران و بهسازی شهری) سه شنبه 19 دی ماه در دانشکده هنر و معماری شیراز  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس(عمران و بهسازی شهری)، این کارگاه که در راستای دوره های آموزشی ویژه بافت فرسوده برگزار شد شاهد حضور جمع کثیری از مدیران حوزه های مدیریت شهری بود.

دلایل شکل گیری بافتهای فرسوده شهری در ایران ،مبانی نظری بافت فرسوده و گونه شناسی آن و ضرورت نوسازی و بهسازی، پیامدهای شکل گیری بافتهای فرسوده شهری در ایران، شاخصهای بافتهای فرسوده شهری در ایران، ابعاد کمی بافتهای فرسوده شهری، اهمیت نوسازی و بهسازی شهری، تسهیلگری,دفاتر تسهیلگری,تاریخچه و فرآیندها

 

(ارائه تجربه محله خوب بخت) و... از جمله موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزشی مورد بحث و آموزش قرار گرفت.

 

در این کارگاه یک روزه تجربه اقدامات صورت گرفته در بافت های فرسوده شهری کشور و رویکرد های جدید به بافت های نا کارآمد شهری در جهان نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که تحقق نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مستلزم حضور و مشارکت مردم و ارتباط مستمر و مستقیم با ساکنان در کلیه مراحل برنامه‌‌ریزی، تهیه طرح و اجرا است.

از نکات بارزی که در این کارگاه آموزشی دیده می شود، تفاوت مشهود هم به لحاظ شکلی و هم از نظر ماهوی بود که به دلیل سنخیت موضوع و تسلسل مطالب توسط سه مدرس(زهرا اسکندری،کاوه حاجی علی اکبری،مهدیه پورشاد)

 

 و به صورت کارگاهی برگزار شد.

گفتنی است این نشست با طرح موضوع به صورت بارش افکار آغاز گردید.

بارش افکار یک فرایند تولید نظرات جدید در شرایط آزاد است و در واقع تکنیکی است که در کنفرانس ها و جلسات استفاده می شود تا افراد فرصت پیدا ‌کنند ایده‌ها و نظرات خودشان را به راحتی مطرح نمایند. طوفان مغزی یا بارش افکار اصطلاحی است که هنگامی که گروهی یا جمعی برای هدفی خاص دور هم جمع می‌شوند استفاده می‌شود.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top