شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

میدان توپجانه قدیم شیراز احیاء می شود

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس گفت: میدان قدیم توپخانه شیراز احیاء می شود
مهندس محمود رضا طالبان، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این پروژه در ضلع شمال غرب بازار نو، حد فاصل زیرگذر زند تا کوچه چپرخانه و در فضایی به مساحت 9 هکتار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه، ساختمان مخابرات (مرکز 118) و قسمت الحاقی بانک ملی نیز باید تملک و تخریب شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس اضافه کرد: با توجه به تملک و تخریب مدرسه ابوذر، حد فاصل ارگ کریم خان تا پشت بازار وکیل که میدان قدیم توپخانه و میدان قدیم مشک آزادسازی و احیاء می شود.

طالبان گفت: طبقه زیرین این مجموعه هم به پارکینگ تبدیل و در خدمت بازار وکیل و محدوده میدان توپخانه و ارگ کرم خان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه، به اهداف اصلی احیاء مجموعه زندیه که شامل بازار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل، باغ نظر و ارگ کریم خان است نزدیک خواهیم شد .

وی ادامه داد: با حذف عبور ترافیک از این مجموعه، یک محوطه تاریخی که به احیاء گردشگری کمک می کند در مرکز و غرب شهر شیراز ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: برای اجرای این پروژه باید حدود 5/5 هکتار تملک صورت بگیرد که تاکنون چهار هکتار آن تملک شده و شرکت عمران و مسکن سازان فارس با جدیت به دنبال تملک فضای باقی مانده است.

طالبان افزود: حدود 110 هزار متر مربع بنا و تاسیسات در جهت رونق گردشگری در این پروژه اجرا خواهد شد که 55 هزار متر مربع آن پارکینگ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس، اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را دوهزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این پروژه با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی، شهرداری شیراز و دولت و در یک دوره چهار ساله اجرا خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر کمک به توسعه و رونق گردشگری و همچنین ورود سرمایه ای قابل توجه به استان، تعداد قابل توجهی اشتغال دائم و موقت نیز ایجاد خواهد شد.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top