جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

اولین خانه محله کشور در سهل آباد راه اندازی شده است


طالبان گفت: برای اولین بار در کشور خانه محله سهل آباد،سعدی ومهدی آبادراه اندازی شده که خوشبختانه بسیار موثر بوده است و با توجه به نتایج مثبت این خانه محلات قرار است دو دفتر جدید در کوشک میدان وپای کتها با آورده زمین وساخت توسط شهرداری شیراز ودو دفتر در شیخ علی چوپان وده پیاله توسط شرکت عمران وبهسازی ساخت شود.

 

وی با بیان این که در خردادماه دو کتابخانه وفرهنگسرا گارگاه مشاغل خانگی در محلات سعدی وسهل اباد افتتاح می گردد، از اجرای طرح استاد شاگردی در محله سهل آباد خبر داد وتصریح کرد : در محله سهل آباد استاد کاران رشته هیا خدماتی ونیز جوانان بیکار وآماده به کار شناسای شده وطی مدتی کوتاه در این طرح شرکت می کنند وبعد از این که امادگی لازم رابه دست آوردندبا مراجعه به سازمان فنی وحرفه ای در آزمون شرکت می کنند واز طریق دریافت گواهینامه وارد بازار کار می شوند.

وی با اشاره به این که ازیک هزار و800 هکتار بافت فرسوده تنها 375هکتار در منطقه فرهنگی وتاریخی قرار گرفته ادامه داد همانگونه که می دانید در بافت های تاریخی مباحث محدود کننده ای وجود دارد که سال ها  محل بحث بوده وهست.

 طالبان با تاکید براینکه بافت های فرسوده حاشیه شهرها ، تنها مسایل کالبدی شهر مد نظر نیست ، گفت :موضوعات اجتماعی موجود در این محلات، مسایلی است که در دفاترنوسازی محله مد نظر قرارگرفته است.

 وی ادامه داد:دفتری که با شعار(نوسازی بامردم) در محله چوگیا راه اندازی شده نیز در شهر شیراز به عنوان پایلوت با مردم وارد مذاکره شده وبا تجمیع پلاک های ریز دانه به پروژه های درشت ، فعالیت ها درحال انجام است، همچنین در خیابان نادروقاآنی نیز410پلاک ریزدانه به86 پروژه تبدیل شده وساخت خانه محله نیز آغاز شده است.وی هدف از ورود به این محله ها را جلوگیری از خالی شدن سکنه عنوان کرد.مدیر عامل شرکت عمران ومسکن سازان فارس در ادامه از افتتاح پروژه 135 واحدی غدیرشیراز در خرداداه جاری خبر داد وگفت: با مشارکت بخش خصوصی این پروژه که در اسفند 88 کلنگ زده شد با مدت قرار داد 36ماهه بهره برداری خواهد شد.

وی افزود:این پروژه که در خیابان آستانه قراردارد شامل سوئیت های 45 متری، تک خوابه های 50 متری ودو خوابه های70 الی80 متری است که زمین آن آورده دولت بوده وساخت آن را بخش خصوصی به عهده گرفته است.

طالبان در پایان سخنانش با اشاره به این که نگاه مابه بافت های فرسوه نگاه اعتبارات دولتی نیست،اذعان داشت:پروزه هایبافت فرودهبا همکاری مردم و بخش خصوصی صورت می گیرد ومثل سایر پروژه های شهری  دارای اعتبار چندان دولتی نیست ، لذا به ازای هر واحدی که احداث می شود 30 میلیون تومان وام در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top