شنبه 1 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

بیش از 19 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده فارس نوسازی شده است

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: تاکنون 19 هزار و 436 واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان فارس نوسازی شده اند.


به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس، مهندس مجید کیانپور، در حاشیه بازدید از پروژه نیکان (مدرسه خان) که با مشارکت شرکت عمران توسعه فارس در حال اجرا است افزود: تاکنون پنج هزار و 690 واحد مسکونی در بافت فرسوده فارس تخریب شده است.

وی، مساحت بافت فرسوده مصوب استان فارس را سه هزار و 941 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای آغاز اعطای تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده این استان تاکنون هفت هزار و 561 فقره تسهیلات نوسازی در اختیار ساکنان بافت فرسوده قرار گرفته که از این میزان شش هزار و 157 واحد به بانکهای عامل معرفی شده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک های عامل نیز تاکنون چهار هزار و 987 متقاضی موفق به دریافت تسهیلات گردیده اند.

کیان پور اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع دو هزار و 533 فقره تسهیلات نوسازی اختصاص داده شده به ساکنان بافت فرسوده در فارس، یک هزار و 179 واحد مسکونی برای دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به افتتاح یک هزار و 500 واحد نوسازی شده در بافتهای فرسوده فارس در سسال گذشته گفت: دو هزار و 142 واحد در این استان آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهری نیز ادامه داد: این تسهیلات با افزایش 100 میلیون ریالی، از 200 میلیون ریال به 300 میلیون ریال رسیده است.

کیانپور، تعامل و مشارکت را مهمترین اصل در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده دانست و افزود: نوسازی بافت فرسوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید با جدیت بیشتری هم از سوی مردم و هم مسوولان دنبال شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس نیز ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت و همکاری مردم در نوسازی بافت فرسوده گفت: بدون شک این کار بدون حضور مردم امکان پذیر نخواهد بود.

مهندس محمود رضا طالبان افزود: دولت تسهیلاتی را برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته که است اما می طلبد که شهروندان ساکن این بافت ها نیز برای سرعت بخشیدن به این کار و نوسازی منازل خود وارد عمل شوند.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 800 هکتار از بافت فرسوده سه هزار و 900 هکتاری فارس در شیراز ادامه داد: دفاتر خدمات نوسازی و تسهیل گری بافت های فرسوده از جمله اقداماتی است که در جهت سرعت بخشیدن به روند نوسازی این بافت ها راه اندازی شده است.

طالبان افزود: نخستین دفتر خدمات نوسازی و تسهیل گری در محله چوگیا شیراز راه اندازی شده که تاکنون نیز موفق به جلب مشارکت عده ای از ساکنان این محله برای تجمع واحدها و نوسازی آنها شده است.

وی گفت: با توجه به عملکرد مناسب و تاثیر مثبت دفتر خدمات نوسازی و تسهیل گری، به زودی شاهد راه اندازی یک دفتر دیگری در یکی از محلات دیگر شهر شیراز خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، در جریان بازدید از پروژه نیکان (مدرسه خان)، مشکلات پیش روی این پروژه مطرح گردید و مقرر شد که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات صورت گیرد.

مجتمع 135 واحدی غدیر یک و دو که در بافت فرسوده در محله آستانه و با مشارکت شرکت وحدت بتن اجرا شده نیز از دیگر پروژه هایی بود توسط مهندس کیانپور و مهندس طالبان و دیگر همرهان مورد بازدید قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش ها و عملکرد خوب مهندس طالبان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس در اجرای این پروژه خواستار تعیین زمانی برای افتتاح این پروژه در خردادماه جاری شد.

 

 



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top