سه شنبه 28 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

آموزش وترغیب ساکنان بافت های فرسوده شهری محله قاآنی در مسجد عظیمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس جلسه آموزش ساکنین محله قاآنی روز سه شنبه بعد از مغرب وعشاء وتلاوت آیاتی از قرآن برگزار گردید. جناب آقای مهندس معین مدیر دفتر خدمات نوسا زی وتسهیگری قاآنی، پس از خوشامدگویی به حاضرین به معرفی دفتر واقداماتی که تاکنون توسط دفترصورت گرفته پرداخت.




معین گفت: هدف از تاسییس این دفتر تلاش به اعمال تراکم مطلوب تر وموثرتر است به گونه ای که به نفع ساکنین واهالی محدوده باشد ونوسازی را برای آنها امکان پذیر گرداند.معین به لزوم توجه ویژه به بافت فرسوده اشاره کرد وافزود این جلسات آموزشی گامی در راستای پیشگیری از مشکلات اینده ساکنین است.

 در ادامه این نشست جناب اقای مهندس توکلیان معاون فنی شهرداری منطقه دو به ضرورت ایجاد دفاتر تسهیلگری پرداختند و عنوان کردند که با مهاجرت جوانترها به محلات نوساز، بافتهای فرسوده و قدیمی رفته رفته خالی شده و خانه­ها متروکه می­گردد. خانه­های متروکه تبدیل به انبارهای تجاری و ناسازگار با سکونت شده و آرامش ساکنین را بر هم می­زند. علاوه بر آن کوچکی و فرسودگی ساختمان­ها به تخلیه بافت دامن زده و آنجا را به محله­هایی غیرقابل سکونت تبدیل می­کند. نگرانی مردم و شهرداری از وضعیت اینگونه بافت­ها روز به روز افزایش ­می­یابد، تأسیس اینگونه دفاتر می تواند راه­حل مناسبی برای جلوگیری از این آسیب­ها و اصلاح شرایط موجود باشد. همانگونه که می­دانیم مردم در اجرای نوسازی بافت های فرسوده نقشی کلیدی دارند و بدون همکاری ساکنین و اهالی محل نوسازی صورت نمی­گیرد. دفاتر تسهیلگری در پی ايجاد فضايي هستند تا تمامي مردم براي نوسازي محله خود مشاركت كنند.

در انتهای جلسه معاون فنی شهرداری منطقه دو، مدیرعامل دفتر و کارشناسان دفتر به سوالات مردم پاسخ دادند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top