شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیر راه و شهر سازی خبر داد : راه اندازی شورای راهبردی عمران و بهسازی شهری ایران

اولین نشست شورای راهبردی عمران و بهسازی  شهری ایران  با حضور اندیشمندان ، اساتید ، متخصصین و پیشکسوتان عرصه نوسازی و باز آفرینی  بافت های فرسوده  تشکیل  شد .


 
اولین نشست شورای راهبردی عمران و بهسازی  شهری ایران  با حضور اندیشمندان ، اساتید ، متخصصین و پیشکسوتان عرصه نوسازی و باز آفرینی  بافت های فرسوده  تشکیل  شد .

 

دکتر محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  با بیان خبر فوق اظهار داشت : بمنظور هم فکری،استفاده از تجربیات و هم افزائی اندیشه های  نو در رابطه با بازآفرینی و نوسازی  بافت­های شهری ، شورای راهبردی عمران و بهسازی شهری ایران با حضور مدیران اجرایی ،صاحب نظران ،کارشناسان و دانشگاهیان در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل گردید .

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری  ایران  با اشاره به اینکه  در بازآفرینی و نوسازی بافت ها ی شهری باید هویت آن نیز حفظ گردد گفت: با استفاده از ظرفیت و توان این شورا  بدنبال راهکارهای مناسبی هستیم تا مفهومی جدید  در هویت  و انجام کار با کیفیت  در  نوسازی  بافت های  فرسوده صورت گیرد  به  نحوی که مورد خواسته و مطلوب شهروندان ساکن در بافت های فرسوده باشد . در نهایت به توسعه پایدار شهری  در قالب توسعه درونی برسیم .

به گزارش روابط  عمومی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران  به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی  دولت ایشان گفت : با هم فکری و هم اندیشی اعضاء شورا ،می­کوشیم  تا روشهای نوین و جدید در خصوص تامین مالی در باز آفرینی و احیاء نوسازی بافت های فرسوده  و ناکارآمد شهری  اتخاذ گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اینکه دیگر صاحب نظران جامعه ، نظیر دانشجویان ، مدیران ارشد سایر نهادهای مرتبط که دارای نظرات سازنده و مفید در خصوص بازآفرینی و بهسازی بافت ها فرسوده هستند می توانند این شورا را یاری دهند، گفت :  موضوع بهسازی و نوسازی شهری نیازمند افکار نو می باشد و با تضارب افکار های سازنده  می توانیم به آینده برنامه امیدوار باشیم .

دکتر ایزدی با بیان اینکه تمركزگرائی ، تاكيد بر عقلانيت ابزاري،تصميم گيري متمركز ، ضعف مشاركت و دولت مبنا بودن اقدامات و برنامه ريزي بخشي از موانع اصلی بستر سازي فرايند نوسازی و بهسازی شهری و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی محسوب مي شوند ،عنوان نمودند در شرايط موجود مشاركت،حكمروايي خوب شهري، مديريت يكپارچه شهري و عقلانيت ارتباطي و ارزشي دركنار تاكيد برظرفيت هاي اجتماعات محلي ، مولفه هاي اصلی تحقق رويكرد بهسازی  شهری با رویکرد بازآفرینی شهری پایدار است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزودند: استفاده از ظرفیت ها و فرصت های بافتهای فرسوده شهری کشور با هدف تامین نیازهای خدماتی فعلی شهرها همانند عرصه‌های باز شهری، فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی ،ایجاد ظرفیت‌های جدید در مقیاس محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی با هدف ارتقای نقش شهر مطابق با اسناد فرادست ،تامین بخشی از نیاز به مسکن جدید (با توجه به انباشت ساختمان‌های قدیمی و کم تراکم و امکان تخریب و نوسازی)،ارتقاءشرایط محیطی ، رسیدگی و بهبود وضعیت زندگی  این شهروندان از نظر سکونت ، فعالیت و فراغت جزء محورهای مهم بازآفرینی پایدار شهری این بافت ها می باشد.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top