شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

آموزش وترغیب ساکنان بافت های فرسوده محله قاآنی در مسجد شوشتری

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس جلسه آموزش ساکنین محله قاآنی روز یک شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای اسلامی در خصوص شهادت امام محمد باقر (ع)، جلسه آغاز گردید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس جلسه آموزش ساکنین محله قاآنی روز یک شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای اسلامی در خصوص شهادت امام محمد باقر (ع)، جلسه آغاز گردید.

مهندس معین مدیر دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری محله قاآنی، پس از عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع)، از حاج آقای اسلامی امام جماعت مسجد شوشتری، آقای مهندس طالبان مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس، آقای مهندس حق شناس مدیر بافت های فرسوده اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، آقای مهندس توکلیان معاون فنی شهرداری منطقه دو و همکارانشان، همچنین تمامی حضار تشکر کردند. و بیان داشتند: محدوده حدفاصل خیابان های قاآنی کهنه، مشیر کهنه، وصال و منوچهری توسط شهرداری شیراز و شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس در اختیار دفتر قرار گرفته است و تمامی خدمات شهرداری مربوط به امر نوسازی ابنیه در این محدوده به دفتر واگذار گردیده است.

ایشان بیان نمودند: این دفتر مصمم است به منظور ایجاد صرفه اقتصادی نوسازی ابنیه در این محدوده، ضوابط تشویقی اعم از افزایش تراکم و تخفیف عوارض ساختمانی به تصویب مراجع ذیربط برساند. همچنین مرکز محله ای در اطراف مسجد شوشتری پیشنهاد شده است، که در آن خدمات محلی مانند فضای سبز، ورزشی و فرهنگی وجود خواهد داشت.

در ادامه آقای مهندس حق شناس ضمن تسلیت این ایام، بیان نمودند: در کل کشور 650 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است که 1700 هکتار آن در شهر شیراز قرار دارد. دولت از زمان زلزله بم به این نتیجه رسید که پیشگیری بهتر از درمان است. و پس از طی تجارب مختلف به این نتیحه رسید که لازم است با اعطای تسهیلات مورد نیاز زمینه را برای مشارکت خود ساکنان جهت نوسازی املاک خود بوجود آورد. این تسهیلات شامل تخفیف عوارض، وام و ... می باشد.

سخنران بعدی جلسه جناب آقای مهندس توکلیان بودند که همراه با تعدادی از همکارانشان آقایان روزیطلب، جعفرپور، مسافر، حسن زاده، نظری، وفامند و تقی پور در جلسه حضور داشتند. ایشان در ابتدا از زحمات آقای معین و همکارانشان به جهت برداشتن گام های اساسی در کوتاه مدت و رسیدن به جمع بندی در خصوص ضوابط تشویقی، تشکر نمودند. و بیان نمودند: دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری محله قاآنی نماینده تام الاختیار شهرداری در این محدوده است و هدف اصلی تشکیل این دفتر کوتاه کردن زمان ارائه خدمات شهرداری به مردم این محدوده است.

ایشان بیان داشتند: فرسودگی ساختمان ها به تدریج سبب مهاجرت ساکنان اصیل محله و متروکه شدن خانه ها می شود و مکان مناسبی برای ولگردها و معتادین یا تشکیل انبارهای تجاری می گردد. همچنین شهرداری نمی تواند تمام خانه های متروکه را بخرد یا تخریب کند. لذا تنها راه این است که ارزش افزوده بازسازی املاک به حدی باشد که دیگر اختصاص املاک قدیمی به انبار صرفه اقتصادی نداشته باشد.

ایشان در ادامه بیان نمودند: این محدوده مشکلات زیادی دارد که بسیاری از آنها به دلیل شکل بافت محله بوجود آمده است. و نوسازی بسیاری از مسائل موجود را رفع خواهد کرد. همچنین آقای توکلیان به اهالی توصیه نمودند که از تسهیلات و فرصت های بوجود آمده استفاده کرده و در نوسازی محله خود مشارکت نمایند.

دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری محله قاآنی ضمن جمع آوری کلیه سوالات و مشکلات مطرح شده توسط شرکت کنندگان در جلسه، طی نامه ای موارد مذکور را با شهرداری منطقه دو مطرح نموده است و در حال پیگیری جهت رفع این مشکلات می باشد.

 

 



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top