شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

طالبان رئیس بافت فرسوده درروز مهندس به عنوان بهترین مدیرکارگزار دراستان فارس شناخته شد

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس:به همت سازمان نظام مهندسی فارس، آیین بزرگداشت روز مهندس در شیراز برگزار شد.براساس این گزارش مهندس محمود رضا طالبان رئیس اداره بافت فرسوده ونائب رئیس شورای اسلامی شهرشیراز به همراه چندی از مهندسان، به عنوان بهترین مدیرکارگزار دراستان فارس شناخته شده واز آنها تقدیر به عمل آمد.....

به همت سازمان نظام مهندسی فارس، آیین بزرگداشت روز مهندس در شیراز برگزار شد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقد از مطبوعات فارس, دکتر سید محمد احمدی در مراسم روز مهندس در تالار حافظ شیراز که با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تعدادی از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت مهندسان استان فارس با وجود حدود ۴۵ هزار مهندس بسیار قابل توجه است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در فارس تاکید کرد: ظرفیت بسیار بالای مهندسی در استان با گسترش دانشگاه‌ها ایجاد شده است و باید این موقعیت را قدر بدانیم و به خوبی بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه معماری ساختمان‌های کنونی خشن و ناهمگون است و آرامش بخش و دلنشین نیست، خاطر نشان کرد: همه ما برای دوری از فشارهای روحی و به دست آوردن آرامش به بناهای قدیمی مانند امامزاده‌ها و مساجد پناه می‌بریم که نشان دهنده تاثیر معماری در روحیه انسان‌ها است.

استاندار فارس با اشاره به هم زمانی یاد روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، ظرفیت علمی بالای ایران در گذشته و حال را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود انسان‌های برجسته، مبتکر و نام آور، انتظار داریم مهندسان کشور با استفاده از امکانات گسترده‌ای که در اختیار دارند، سبک‌های نوین و طرح‌های بدیعی در معماری ایجاد کنند.

دکتر احمدی با بیان اینکه شرایط اجتماعی و اقتصادی، رشد عمودی شهر‌ها را گریز ناپذیر کرده است، تصریح کرد: امیدواریم مهندسان برجسته کشورمان با استفاده از افکار بلند و روحیات با طراوت خود، طراحی‌های زیبا و دلنشینی را به مردم ایران هدیه کنند.

وی بهره گیری از توان کار‌شناسی سازمان نظام مهندسی ساختمان را در روند تصمیم گیری استان مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: مدیران باید در این زمینه توجه ویژه‌ای به این ظرفیت برجسته داشته باشند.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با دستور رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته و اجرا می‌شود، اظهار داشت: بخش عمده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سازندگی کشور است و سازمان نظام مهندسی ساختمان در این مسیر می‌تواند نقش برجسته‌ای بر عهده گرفته و پیشتاز باشد.

وی از بین بردن وابستگی به خارج در عرصه‌های مختلف را نتیجه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و با تاکید بر اهمیت استقلال کشور در همه زمینه‌ها، خاطر نشان کرد: کالاهای ایرانی به ویژه در صنعت ساختمان دارای کیفیت مطلوب، قابل قبول و برتری نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی است و انتظار می‌رود مهندسان کشور مصرف تولیدات ملی را مورد توجه قرار داده و آن را تقویت کنند.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی فارس ضمن بزرگداشت روز مهندس ابراز داشت: یک مهندس می‌بایست ضمن شناخت مسئله یا موضوع کاری، علوم و فنون لازم، محدودیت‌های مربوطه را تشخیص دهد تا بتواند به دستاوردهای لازم برسد.

رجبی افزود: نظام مهندسی سیاسی نیست، دولتی است و متشکل از جامعه متخصصان می‌باشد.

به گفته وی، نباید اجازه دهیم تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دچار سونامی اجتماعی شوند و کشور و استان را دچار رلکود نمایند.

وی بیان داشت: بی‌شک هم افزایی سازمان نظام مهندسی با استانداری فارس و سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی این استان نتایج و برکات خوبی برای فارس در پی خواهد داشت.
رجبی، روز مهندس را روز توسعه ملی دانست و گفت: در شرایط کنونی که کشور با مسائل و مشکلات متعددی دست به گریبان است و زیرساخت‌ها برای توسعه هنور تامین یا تکمیل نشده است بر این باوریم که مهندسان می‌توانند به شتاب بخشیدن روند توسعه کمک شایانی کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان فارس، دولتی نبودن، سیاسی نبودن و تخصصی بودن را سه ویژگی اساسی سازمان نظام مهندسی دانست و افزود: این سه ویژگی باعث شده که سازمان نظام مهندسی ساختمان بتواند خود را به عنوان یک سازمان کارآمد مطرح کند.

وی، تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس را ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در سال جاری، متوسط نام نویسی ما از اعضای جدید در هر ماه ۳۰۰ نفر بوده و در شهریورامسال حدود یک هزار و ۹۷ نفر به عضویت این سازمان درآمدند.

رجبی، استقبال مهندسان از عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان را هم یک فرصت و هم یک تهدید دانست و گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت که به سازمان افزوده می‌شود استفاده درست و مطلوب کنیم که یک فرصت است اما اگر موفق به این کار نشویم این افراد حتی می‌توانند نقش یک سونامی اجتماعی را ایفا کنند.

وی ضمن گلایه از حذف روز مهندس از تقویم رسمی کشور، از مسوولان خواست که این روز را به تقویم رسمی کشور بازگردانند.

عشایری نیز در این مراسم با بیان دو مقوله مرتبط با جامعه مهندسی، ضمن تاکید بر معیار اخلاق حرفه‌ای مهندسی، اذعان داشت: از جامعه مهندسی انتظار می‌رود که در همه ابعاد از معماری تا طراحی، محاسبات، تاسیسات، نقشه برداری و… تمامی شئونات حرفه‌ای را حفظ و مقوله اخلاق محوری را نیز سر لوحه خود قرار دهند.

وی افزود: بزرگ‌ترین پاسداشت اخلاق در حرفه مهندسی، حفظ جایگاه مهندسی است و بهترین روش حفظ اینجایگاه هم داشتن نگاه حرفه‌ای به این مجموعه است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد روزی برسد که در جامعه مهندسی سهمیه فروشی دیگر اتفاق نیفتد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس دربخش دیگری از سخنان خود از حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در جامعه مهندسی سخن گفت و اظهار داشت: امیدواریم روزی برسد که فرآیند توزیع خدمات مهندسی نیز تغییر پیدا کند و از مدل توزیع به مدل رقابت تبدیل شود که لاجرم این آرزو محقق خواهد شد.

او خاطرنشان ساخت: در آینده مهندسان بایستی پایه گذار این اتفاق باشند، زیرا فضای رقابتی ارزش مهندس در جامعه را افزایش خواهد داد.

هوشنگ عشایری در پایان ابراز داشت: مهندس تنها کسی است که می‌تواند مسئله چند وجهی را با قدرت تمام حل کند

براساس این گزارش مهندس محمودرضا طالبان رئیس اداره بافت فرسوده راه وشهرسازی استان فارس ونائب رئیس شورای اسلامی شهرشیراز به همراه تعدادی دیگر از مهندسان، به عنوان بهترین مدیرکارگزار در استان فارس دراین حوزه شناخته شده واز آنها تقدیر به عمل آمد.قابل ذکر است..

در مراسم بزرگداشت روز مهندس که در تالار حافظ شیراز برگزار گردید، جمع کثیری از مسئولان از جمله استاندار فارس، معاون امور عمرانی استانداری فارس، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و… حضور داشتند.

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top