شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

همزمان با روز شیراز جشنواره هنر ومیراث ((سی راه )) آغاز به کار کرد

همزمان با 15 اردیبهشت و روز شیراز، جشنواره‌ی سی‌راه در محله‌ی سنگ سیاه شیراز، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شیراز، با حضورمهندس پاک فطرت شهردارشیراز ،مهندس طالبان رئیس با فت فرسوده اداره کل راه وشهرسازی  استان فارس و دیگر مسولان استانی آغاز به کار کرد.

همزمان با 15 اردیبهشت و روز شیراز، جشنواره‌ی سی‌راه در محله‌ی سنگ سیاه شیراز، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شیراز، با حضورمهندس پاک فطرت شهردارشیراز ،مهندس طالبان رئیس با فت فرسوده اداره کل راه وشهرسازی  استان فارس و دیگر مسولان استانی آغاز به کار کرد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت عمران ومسکن سازان استان فارس :جشنواره هنر و میراث سی راه" اولین باراست که  در محله سنگ سیاه شیراز و در فضایی به مساحت 18 هزار و 970 مترمربع و به مناسبت هفته شیراز برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات نقاشی، اسکیس و عکاسی، برگزاری جشنواره موسیقی در باغ ایلخانی و برگزاری تئاتر خیابانی، عروسک مینا و جیجی بیجی، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این جشنواره است.

شهردار شيراز گفت: براي احياي بافت تاريخي و فرهنگي شيراز، ابتدا بايد اين بافت و تاثير عميق فرهنگي آن بر كل شهر را باور كرد.

مهندس عليرضا پاك‌فطرت در حاشيه افتتاح "جشنواره‌ي هنر و ميراث سي‌راه"، افزود: بايد اين باور كه هويت شيراز در اين بافت نهفته است و اینکه هويت تاريخي، فرهنگي و خصوصا مذهبي اين مردم در ميان كوچه ‌پس كوچه‌هاي زيباي اين منطقه قرار دارد، در میان همگان ايجاد شود.

وي گفت: احياي بافت تاريخي بدون مشاركت تمام دستگاه‌هاي مسئول در تمام حوزه‌ها و جذب همكاري و مشاركت مردم و تشكل‌هاي مردمي، امكان‌پذير نيست.

شهردار شيراز بسترسازي براي افزايش تردد مردم در بافت تاريخي را يكي از راهكارهاي مهم در احياي اين بافت دانست و گفت: برگزاري جشنواره‌هايي نظير سي‌راه، يكي از اقدامات تأثيرگذاري است كه مي‌تواند به احياي بافت تاريخي كمك كند و انتظار داريم به‌جاي يك‌هفته در تمام طول سال به مناسبت‌هاي مختلفي از جمله اعياد و جشن‌ها، شاهد برگزاري جشنواره‌هاي مختلف باشيم.

وي اضافه كرد: شهرداري با همكاري شورا مي‌تواند قوانين و دستورالعمل‌هايي براي تسهيل در احياي بافت تاريخي تدوين و تصويب و اجرايي كند که اميدواریم با اجرايي شدن تمام برنامه‌هاي مد نظر شورا و شهرداري شيراز و تداوم اقداماتي كه براي ارتقای امنيت و رونق اقتصادي بافت از سوي دستگاه‌هاي مختلف برنامه‌ريزي و اجرايي شده است، روزي را شاهد باشيم كه مردم با اين بافت آشتي كنند و آنان كه با قهر از بافت تاريخي رفتند، بازگردند و خودشان متولي بازسازي آن شوند.

مهندس طالبان رئیس بافت فرسوده شیراز با بیان این که موضوع احیای بافت تاریخی مدت هاست که در میان اندیشمندان مطرح می باشد،اظهار داشت:امروزه بافت تاریخی ما تبدیل به جایگاهی خالی از سکنه اصیل شیرازش شده است وافرادی درآن ساکن شده اند که تعلق خاطری نسبت به آن ندارند.

محمودرضا طالبان با بیان این که طی 50 سال گذشته تصمیماتی که مامسوولین برای این بافت گرفته ایم باعث شده تا جنس آدم هایی که از بافت عبور می کنند متفاوت با جنس اصیل بافت باشد، وی با اشاره به برگزاری جشنواره سی راه در بافت تاریخی فرهنگی، گفت : انتظار می رود که این جشنواره در سال های آتی درسطح ملی برگزار شود.

طالبان بیان کرد:شیراز یک شهر گردشگری است وباید این وضعیت را تقویت کنیم تا رونق اقتصادی به شهرباز گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان نمود:اگر قرار بود شیراز صنعتی شود تاکنون این اتفاق رخ داده بود.

وی تصریح کرد: تا کنون در خصوص گردشگر ادبی در شیراز توجه نشده است واین در حالی است که بابرگزاری شب شعرها وموضاعات مختلف می توانیم سیل گردشگران ادبی به شه شیراز را فراهم کنیم.

طالبان بیان کرد: تبلیغات در خصوص جشنواره سی راه باید به گونه ای باشد که مرم شیراز به بافت تاریخی وفرسوده بیایند تا با فرهنگی بافت آشنا شوند.

 

 



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top