شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت:

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی دکتر پیروز حناچی ،  معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی، در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه‌ای برای توسعه حریم شاه‌چراغ در این شورا موجود است اظهار داشت:
 
به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی دکتر پیروز حناچی ،  معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرگزاری میراث فرهنگی، در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه‌ای برای توسعه حریم شاه‌چراغ در این شورا موجود است اظهار داشت: از دولت دهم مصوبه‌ای در خصوص کلیات این طرح به وزارت راه و شهرسازی ارجاع داده شد اما جزئیات آن در طرح تفصیلی و کمیسیون ماده 5 و حتی  در شورای عالی معماری و شهرسازی عنوان نشده است.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی گفت: به طور حتم هیچ‌گونه مصوبه‌ای برای تخریب بافت تاریخی و یا خانه‌های ثبت‌شده اطراف این حرم وجود نداشته و حتی هیچ مجوزی از سوی این شورا  ارائه نشده است. البته هنوز پرونده قدیمی این مصوبه را ندیدم اما مطمئنم شورای عالی معماری و شهرسازی هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر تخریب بافت تاریخی نداده است.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در پاسخ به این سوال که چه بخواهیم یا نه به دنبال توسعه حرم، اطراف آن تخریب می‌شود افزود: تخریب شبانه با هدف خاصی انجام می‌پذیرد در غیر این صورت در روز روشن این اتفاق می‌افتاد.
دکتر حناچی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در درجه اول این خود سازمان میراث فرهنگی است که باید حساسیت نشان دهد اذعان داشت: در حال بررسی هستیم و  جلساتی با استانداری و شهرداری استان فارس در وزارت راه خواهیم داشت اما اگر این توسعه به بهای تخریب آثار فرهنگی و میراث ملی باشد قطعا عکس‌العمل نشان می‌دهیم.
وی در پایان گفت: اجرای این طرح معمولا با شرکت مادر تخصصی  عمران و بهسازی شهری  ایران انجام می‌شود اما به طور استثنا این‌بار این شرکت  دخالتی نداشته و حتی وزارت راه و شهرسازی مجری این طرح نیست.
 

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top