شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

عملیات ساختمانی پروژه تجمیعی سه پلاکه در قاآنی آغاز گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس : عملیات ساختمانی پروژه تجمیعی سه پلاکه در مشیر کهنه در روز چهارشنبه 3 دی ماه با حضور جناب آقای مهندس طالبان رئیس بافت فرسوده عمران وبهسازی، جناب آقای مهندس بهادری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شیراز،

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس : عملیات ساختمانی پروژه تجمیعی سه پلاکه در مشیر کهنه در روز چهارشنبه 3 دی ماه با حضور جناب آقای مهندس طالبان رئیس بافت فرسوده عمران وبهسازی، جناب آقای مهندس بهادری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شیراز، جناب آقای مهندس پاک فطرت مدیر و مشاور حوزه شهردار، جناب آقای مهندس توکلیان معاون فنی و شهرسازی شهرداری منطقه دو، جناب آقای مهندس اشرفی معاون اداری مالی شرکت عمران و مسکن سازان فارس، جناب آقای عباس زاده از شرکت عمران و مسکن سازان فارس، جناب آقای مهندس کوثر ناظر عالی شهرداری، جناب آقای مهندس موسوی سرمایه گذار پروژه، مالکین، معتمدین محله، مشاورین املاک و برخی از اهالی محله، آغاز گردید.

در ابتدای مراسم جناب آقای معین مدیر دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی ضمن خوشامدگویی به مدعوین و معرفی پروژه مذکور برخی از تسهیلات ارائه شده توسط دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی در بحث نوسازی و مشکلات عدم تمایل به نوسازی بویژه در بحث عوارضی را خاطر نشان شدند. مساحت این سه پلاک 45/372 مترمربع می باشد و با توجه به ضوابط دفتر و واقع شدن در کوچه ای با عرض 8 متر اجازه ساخت طبقه مسکونی روی پیلوت با 11 واحد مسکونی توسط دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی صادر و در تاریخ 08/09/93 پروانه تجدید بنا با زیربنای کل 1260 متر مربع صادر گردید. پس از راضی شدن چهار مالک این سه پلاک به نوسازی و امضای توافق نامه تجمیع در دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی شریک سرمایه گذار انتخاب گردید و قرارداد مشارکت در ساخت نیز توسط دفتر تنظیم و به امضای طرفین رسید.

جناب آقای مهندس بهادری مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری شیراز در این مراسم بافت های فرسوده را سرمایه و فرصت شهر دانستند و هدف دفاتر تسهیلگری، شهرداری و سایر سازمان ها دخیل نمودن مردم در امر نوسازی و توانمندسازی این بافت ها با فراهم کردن زمینه مناسب و اعطای تسهیلات و تشویقات دانستند تا مردم در آرامش ساکن خانه های مقاوم باشند. در انتها از همه ی افراد دخیل و قدم گذار در این فرآیند تشکر نمودند.

جناب آقای مهندس طالبان نایب رئیس شورای شهر و رئیس اداره بافت فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی را همیشه چندگام جلوتر از سایر دفاتر بخصوص در بحث فرهنگی و اجتماعی دانستند. ایشان بافت های فرسوده مناطق میانی شهر را با توجه به فضاهای خوب وجود تاسیسات شهری مثل آب و برق و ... و از همه مهمتر مردمان اصیل و بافرهنگ فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و کاهش خدمات شهری دانستند.  نایب رئیس شورای شهر به عنوان نماینده مردم شهر خواستار حضور جدی تر دفاتر و ارتقاء کیفیت دفاتر خدمات نوسازی و تسهیلگری در محدوده های ایشان با اشاره به این موضوع که علت موفقیت دفتر هم سو بودن نقطه دید شهرداری منطقه بوده اند از اقدامات عمرانی شهرداری منطقه در محله تشکر نمودند. همچنین سیاست جدید دولت که نوسازی با مردم نه برای مردم است را تشریح نمودند و با توجه به ابلاغ بانک مرکزی نوید اعطای وام 20 میلیونی ودیعه مسکن و 50 میلیونی تا آخر سال را دادند.

همچنین برای کاهش نرخ ساخت و ساز از تهیه لایحه جدید عوارضی در شهرداری خبر دادند که عوارض به صورت متر مربعی در آن محاسبه خواهد شد و در صورت ارائه به شورای شهر تا زمان قانونی تحولی نیز در بخش عوارض در سال آینده خواهیم داشت.

دیگر سخنران این مراسم جناب آقای مهندس توکلیان معاون فنی شهرداری منطقه 2 بودند که از تعامل خوب مردم محله و دید باز آنها نسبت به مسائل تشکر نمودند و با توجه به حضورشان در کمیته عوارضی اعلام داشتند که شهرداری به طور جدی پیگیر بحث عوارض است تا در سال آینده ساخت و ساز هم برای مالکین و هم برای سرمایه-گذار یک بازی برد برد باشد. در انتها ایشان به تاثیر مثبت محله قاآنی به روی سایر محلات مجاور و درخواست اهالی آن محلات برای داشتن دفتر تسهیلگری اشاره نمودند. آخرین سخنان مراسم جناب آقای مهندس پاک فطرت مشاور و مدیر حوزه شهردار بودند که به نیابت از شهردار محترم شیراز از مالکین سرمایه گذار و همه مشارکت کنندگان در این پروژه تشکر نمودند و به اهمیت حضور دفاتر خدمات نوسازی و تسهیلگری در محلات بافت فرسوده و ضوابط تشویقی ساخت و ساز اشاره نمودند. ایشان بزرگترین خطر قابل احساس برای شهرداری و مسئولین شهر را زلزله در بافت های فرسوده دانستند که مشکلی غیر قابل جبران است و از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است خواستار جلوگیری از این خطر در آینده با نوسازی شدند.

همچنین دفتر خدمات نوسازی و تسهیلگری قاآنی را عالی ترین دفتر از نظر شهرداری مرکزی دانستند که اصلی ترین عامل این موفقیت ارتباط دفتر با مردم و جلب اعتماد اهالی می باشد. در ادامه سرمایه گذار توضیحاتی را درخصوص پروژه اعلام نمودند و و با توجه به تنگی معابر و ترافیک معبرهای اصلی در طول روز خواستار صدور مجوز کار در شب برای سازندگان بافت های فرسوده شدند. این مراسم با شروع نمایدن بتون ریزی پروژه توسط جناب آقای مهندس طالبان به اتمام رسید.

 



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top