جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

برگزاری اولین گردهمایی"مرمت گران میراث ماندگار"در خردادماه

مهندس محمودرضا طالبان از برگزاری اولین گردهمایی بزرگ استادکاران مرمت و هنرهای سنتی استان فارس با نام "مرمت گران میراث ماندگار" در20خرداد ماه 1394 خبر داد.

   

مهندس محمودرضا طالبان از برگزاری اولین گردهمایی بزرگ استادکاران مرمت و هنرهای سنتی استان فارس با نام "مرمت گران میراث ماندگار" در20رخرداد ماه 1394 خبر داد.

 

   

طالبان رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به این که بافت های تاریخی شهری دارای ارزش های معماری و فرهنگی بی نظیری هستند گفت: حفاظت از این ارزش ها مقوله ای است که همواره مورد توجه بوده است.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس، محمودرضا طالبان اظهار داشت: شهر شیراز در محدوده بافت تاریخی، بناهای با ارزش، مجموعه های تاریخی، کوی و گذرهای زیبایی را داراست که در سالهای گذشته ارگان های متولی اقدامات مختلفی را در زمینه مرمت و باززنده سازی بافت و عناصر آن انجام داده اند.

 

 

 

وی ادامه داد: در راستای این امر مهم شرکت عمران ومسکن سازان فارس به نمایندگی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز همسو با اهداف تعیین شده خود مبنی بر بازآفرینی پایدار شهری در محلات هدف در شهر شیراز، پایه گذاری اقداماتی را در محدوده بافت تاریخی شیراز انجام داده که امید است تاثیر بسزائی در جریان رونق بخشی به بافت  داشته باشد.

 

 

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اضافه نمود: از آنجایی که توجه به نیروی انسانی متخصص در امر مرمت و احیاء بناهای تاریخی موضوعی بسیار مهم بوده و شاید در این سالها مورد کم توجهی قرار گرفته؛ طوری که بسیاری از استادکاران سنتی استان فارس علیرغم فعالیت های ارزشمندی که انجام داده اند گمنام مانده و در بسیاری موارد دانش آنها نیز به نسل بعدی منتقل نشده است، ضرورت مطالعه و شناخت حوزه کاری این استادکاران، نحوه ارتباط آنها با نسل جدید و همچنین انتقال دانش تجربی آنها و تلاش در برقراری ارتباط بین حوزه تجربی و دانشگاهی، ما را بر آن داشت تا گامی در این راستا برداریم.

   فزود: در این مسیر همکاری و همراهی دستگاه های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی را خواستار شدیم. لذا در گام اول با همکاری شرکت عمران ومسکن سازان فارس ،اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، دانشگاه هنر شیراز و حوزه هنری فارس مقدمات برگزاری اولین گردهمایی بزرگ استادکاران مرمت و هنرهای سنتی استان فارس با نام "مرمت گران میراث ماندگار" در20خردادماه 1394 انجام شد.

 

 

 

 

وی خاطرنشان ساخت: در این گردهمایی که با حضور جمع زیادی از استادکاران مرمت که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس شناسایی شده اند برگزار می گردد، مراسم معرفی و تجلیل از 12 استادکار پیشکسوت در عرصه های مختلف معماری و مرمت انجام خواهد شد و ضمن برگزاری 3 کارگاه آموزشی (کاشی کاری- حجاری- مقرنس بندی) در زمان قبل از مراسم، تلاش خواهیم کرد داشنجویان را با حوزه کاری این هنرمندان آشنا سازیم.

 

 

 

طالبان  در پایان اظهار امیدواری کرد:  امید است این مراسم در سالهای آینده نیز به صورت دوره ای برگزار گردد و هرسال تعدادی دیگر از این هنرمندان معرفی شده و ارتباط مناسبی بین هنرمندان تجربی عرصه مرمت و دانشجویان صورت گیرد و با این ارتباط متقابل شاهد اعتلای سطح دانش نیروی انسانی و در نهایت ارتقای امر مرمت و باززنده سازی بناهای تاریخی شهر شیراز باشیم.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top