سه شنبه 28 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیر کشور خواستار ایجاد کمیته تلفیق برای ایجاد هماهنگی میان کمیته‌های تخصصی ستاد ملی بازآفرینی

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ خندان‌دل در نخستین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری که صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ تیربرگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ خندان‌دل در نخستین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری که صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ تیر در وزارت راه و شهرسازی به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، به دبیری محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اسران و همچنین با حضور معاونان ۱۷ وزارت‌خانه کشور برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در خصوص بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در شهرهای مختلف کشور، تا به حال ۱۳ درصد این بافت‌ها اصلاح و بهسازی شده‌اند که ۱۰ درصد آن را شهرداری‌ها و ۳ درصد را سایر دستگاه‌ها انجام داده‌اند.

رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کشور ادامه داد: بنابراین یک واقعیت این است که حضور شهرداری‌ها در این ستاد یک ضرورت است و باید جایگاه و موقعیت آنها در ستاد تقویت و حمایت شده و نباید شرایطی فراهم شود که شهرداری ها در این ستادها محدود شوند.

معاون وزیر کشور با اشاره به سند ملی بازآفرینی به عنوان مصوبه هیئت دولت و قانون بالادستی آیین‌نامه اجرایی ستاد ملی بازآفرینی شهری اظهار کرد: در این سند آمده است که مرجع کلیه فعالیت‌ها در محلات هدف، دبیر ستاد ملی و در استان‌ها، دبیران استانی ستاد بازآفرینی شهری است. به این معنا که هر کدام از اعضا که می‌خواهد اقدامی در محلات هدف انجام دهد، باید از دبیر ستاد اجازه بگیرد. به نظرم باید آیین‌نامه اجرایی ستاد ملی از این تمرکزگرایی شدید دور شده و شهرداران در اجرای اقدامات بازآفرینی محلات محدود نشوند.

وی با بیان اینکه در یکی دیگر از بندهای آیین‌نامه، کمیته‌های تخصصی تشریح شده است، تأکید کرد: این کمیته‌ها بازوی تخصصی دبیر ستاد ملی بازآفرینی هستند و برای آنکه بهتر بتوان میان آنها هماهنگی ایجاد کرد، باید کمیته تلفیق متشکل از نویسندگان و قانون‌گذاران سند ملی بازآفرینی (وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان همیاری شهرداری‌ها) برای هماهنگ کردن مصوبات سایر کمیته‌ها تشکیل شود./

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top