شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی به رهبرمعظم انقلاب اسلامی/بیشترین جلسه شورای اجتماعی کشور

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس و به نقل ازتارنمای وزارت کشور به تاریخ      چهارشنبه       1395/1/18،قائم مقام وزیر کشور در اموراجتماعی و فرهنگی خبر داد:ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی به رهبرمعظم انقلاب اسلامی/بیشترین جلسه شورای اجتماعی کشور در دولت یازدهم
دکتر میرباقری بیشترین جلسات شورای اجتماعی کشور را مربوط به دولت یازدهم دانست و گفت: برای نخستین بار گزارشی از آسیب‌های اجتماعی تهیه و به رهبر معظم انقلاب ارائه شد که بر اساس آن شناخت روشنی از آسیب‌های اجتماعی به دست آوردیم
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ مرتضی میرباقری پس از پایان نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: شورای اجتماعی کشور از سال 1380 ایجاد شده که بیشترین جلسات آن مربوط به دولت یازدهم است، به طوری که از سال 1388 تا 1392، هشت جلسه شورای اجتماعی کشور تشکیل شد اما از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 19 جلسه این شورا برگزار شده است.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: برای اولین بار این دولت گزارشی را به رهبر معظم انقلاب ارائه داد و یک شناخت روشن از آسیب‌های اجتماعی به ‌دست آمد.
میرباقری افزود: در این گزارش سطح مسایل و مشکلات متناسب با روند آن و همچنین وضعیت آینده مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار مقرر گردید اداره مسایل و آسیب های اجتماعی کشور با ارتقاء و شورای اجتماعی کشور با حضور رییس‌جمهوری تشکیل شود و همچنین مقرر است که اقدامات دولت درباره دستورات مقام معظم رهبری برای مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در یک ماه آینده به استحضار معظم له رسانده شود .
دبیر شورای اجتماعی کشور گفت:البته کارهای پراکنده و جزئی در گذشته درباره مسایل اجتماعی انجام شده اما ما به دنبال آن هستیم که مسایل اجتماعی را در قالب یک برنامه جامع در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار دهیم تا بر اساس برنامه ششم، برنامه‌ها به صورت سالانه اجرایی و زمینه تخصیص بودجه نیز فراهم شود.
میرباقری افزود: برای این که به مسایل اجتماعی به طور جدی پرداخته شود یکی از ظرفیت‌ها نهادهای مدنی هستند که ما به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم.
وی ادامه داد: در ایران قانون مصوبه مجلس برای مشارکت نهادهای مدنی نداشتیم که برای اولین بار لایحه فعال سازی نهادهای مدنی هفته گذشته در دولت تصویب شد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به مباحث مطرح شده در نخستین جلسه شورای اجتماعی در سال 95 اظهار داشت: در این جلسه مسایل و مشکلات اجتماعی کشور مورد بررسی قرار گرفت و 20 مساله، مشکل و آسیب مورد توجه بود که از این تعداد پنج آسیب به‌عنوان اولویت اول انتخاب شد.
میرباقری ادامه داد: این پنج آسیب شامل حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و نقاط حاد و آسیب‌پذیر است.
وی گفت: همچنین در این جلسه تاکید شد که دستگاه‌های اجرایی کشور که به مسایل اجتماعی می‌پردازند از این پس باید در برخی جلسات در سطح رییس دستگاه در جلسه شورای اجتماعی کشور حضور یابند تا سطح پیگیری از معاونین به روسا ارتقا یابد.
میرباقری افزود: یعنی ما هر ماه جلسه شورای اجتماعی کشور را خواهیم داشت که در طول هر فصل جلسات این شورا دو ماه با حضور معاونین و یک ماه با حضور روسا برگزار می‌شود.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top