شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

لزوم آموزش عمومی درباره بافت‌های حاشیه‌ای و بهسازی آن‌ها از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : 1395/02/04
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس به نقل از تارنمای شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:نشست وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم گسترش آموزش همگانی و عمومی به مردم خصوصا ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی گفت: اگرچه حاشیه‌نشینی پیامدهای امنیتی دارد اما ماهیتا یک موضوع امنیتی محسوب نمی‌شود.

نشست وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم گسترش آموزش همگانی و عمومی به مردم خصوصا ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری از طریق صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی گفت: اگرچه حاشیه‌نشینی پیامدهای امنیتی دارد اما ماهیتا یک موضوع امنیتی محسوب نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی در چهاردهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهری ایران که صبح دیروز (سه‌شنبه ۳۱ فروردین) برگزار شد با اشاره به گزارش خوبی که دبیرخانه ستاد بازآفرینی در خصوص عملکرد این ستاد در سال ۹۴ تهیه کرده و در ابتدای این جلسه ارائه شد، گفت: کاری که ستاد ملی انجام داد کار بسیار سختی بود. ایجاد هماهنگی افقی میان ۱۹ دستگاه کار مشکلی بود. اساسا هماهنگ کردن افقی در ایران کار طاقت‌فرسایی است. ضمن اینکه فضای حاکم بر ستاد نیز فضای خوبی است. همچنین بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی، ستادهای استانی هم فعال شده‌اند که دوسوم آنها فعالیت خوبی داشته‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۹۴ هیچ نشست ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری مستقل نداشته‌ایم و همه جلسات ستادهای استان‌ها در قالب بخشی از نشست‌های معاونت عمرانی استانداری برای بررسی مسائل عمرانی استان‌ها بوده است، اظهار کرد: البته همین‌که مدیران مربوطه در استان‌ها به تهران آمدند و در جلسات ستاد ملی بازآفرینی شرکت کردند، کار خوبی بود. امسال هم برنامه حضور مدیران استانی و اعضای ستادهای استانی تهیه شده که اقدام خوبی است و ارزش بالایی دارد.

رئیس ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری با بیان اینکه باید بودجه را اهرم فعالیت‌های ستاد ملی قرار دهیم، افزود: باید ستادهای استانی برنامه‌ریزی و از برنامه‌های خود حمایت مالی کنند. ولی ما در ایران هنوز نتوانسته‌ایم اهرم کردن بودجه را اجرایی کنیم. اهرم کردن بودجه چه بودجه شهرداری‌ها، چه بودجه استان‌ها، چه بودجه داخلی وزارت راه و شهرسازی، چه بودجه بانکی و چه سایر بودجه‌های مربوط را باید بتوانیم در ستاد ملی برای اجرای مصوبات اهرم کنیم. البته در ایران نظام اهرم کردن بودجه موفق نبوده و عملکرد روشنی نداشته است که اگر ما در ستاد موفق به اجرای آن شویم، اقدام مثبتی خواهد بود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top