شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

پژوهش:مسئولان باید نگاه خود را به ساکنان محلات آسیب پذیر تغییر دهند

تاریخ انتشار 1395/4/23:

 به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس  دومین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی به ریاست دکتر پژوهش معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری فارس روز سه شنبه مورخ 1395/4/22 در محله سهل آباد با حضورمهندس عالیشوندی فرماندار شیراز، مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس و دیگر مدیران استانی برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس  دومین جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی به ریاست دکتر پژوهش معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری فارس روز سه شنبه مورخ 1395/4/22 در محله سهل آباد با حضورمهندس عالیشوندی فرماندار شیراز، مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس و دیگر مدیران استانی برگزار گردید.

قبل از ورود حاضران به محل جلسه دکتر پژوهش و مدیران استانی به بازدید محدوده های پرخطر محله رفتند که دراین بازدید  مهندس عباس زاده مدیربافت فرسوده شرکت عمران و مسکن سازان فارس خلاصه گزارشاتی از وضع موجود وخطرات در این محدوده هارا به دکتر پژوهش ارائه دادند.و پس از بازدید به محل برگزاری جلسه وارد شدند.

در ابتدای جلسه مهندس موسوی مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس ضمن عرض خوش آمد گویی و تشکر از حضور پررنگ مدیران استانی در این جلسه با ذکر نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام داشتند که یکی از دغدغه های بزرگ رهبر انقلاب بحث آسیب های اجتماعی میباشد که طبق فرمایشات ایشان باید یک کار جهادی و فوق عادت در این زمینه صورت گیرد و همچنین گزارش گیری از این اقدامات توسط دستگاه های مسئول ارائه گردد.وی گفت در این باب موضع مسئولان ارشد کشوری بر بحث تنبیه و تشویق مدیران در زمینه فعالیت هایشان می باشد.

در ادامه مهندس عالیشوندی فرماندار شیرازبه قرائت بندهای مصوب صورتجلسه قبل پرداختند و تمامی بندهای صورتجلسه با گزارش دهی دستگاه ها و بیان مشکلات موجود در روند اجرایی این مصوبات بررسی گردید.

عالیشوندی گفت:باید دستگاه ها به صورت جدی به مقابله با آسیب های اجتماعی بپردازند و گزارشات خودرا به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.در ادامه عالیشوندی تمامی دستگاه ها را ملزم به ارائه خدمات جهت ساماندهی آسیب های اجتماعی نمود.

    مهندس اشرفی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس   ضمن تشکر از آقایان پژوهش ،موسوی ، عالیشوندی وبهاروند و یاوران شورای محله سهل آباد  به بیان گزارشی مختصر از اقدامات صورت گرفته توسط شرکت عمران و مسکن سازان فارس و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در زمینه مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی پرداختند و اعلام کردند شرکت عمران و مسکن سازان فارس همچون گذشته وبا توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب  فعال تر از قبل به مقابله با آسیب ها خواهد پرداخت .

دیانت مدیر خانه محله سهل آباد ضمن تشکر از حضور مسئولان و مدیران استانی به ارائه گزارش کاملی در باب اقدامات انجام گرفته در سطح محله وتاثیرمثبت و بسزای این فعالیت ها برساکنان محله و استقبال وافرآنها پرداخت.دیانت همچنین صادقانه مشکلات و معضلات موجود در محله از جملع اعتیاد ،بیکاری و کمبودهای کالبدی  مانند سرانه های ورزشی ،فرهنگی و .... را برای حضار عنوان نمود.

در ادامه رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس ضمن تشکر از دیانت به دلیل صراحت و صداقت در بازگو کردن مشکلات قول مساعد در جهت کمک به رفع مشکلات موجود دادند.وی همچنین از اعلام آمادگی دادگستری برای راه اندازی کلینیک مشاوره حقوقی در خانه محله سهل آباد و سایر محلات خبر داد.

سپس دکتر موسوی مدیر کل بهزیستی استان فارس نیز ضمن ارائه خلاصه گزارشاتی از اقدامات بهزیستی گفت:تا کنون 36 محله ناکارآمد در سطح استان فارس شناسایی کردیم که نیاز مبرمی به ارائه خدمات و امکانات دارند ،که در 7 محله در شیراز  به صورت پایلوت خدمات رسانی انجام می شود. و بهزیستی با حداکثر توان به مقابله با آسیب ها خواهد پرداخت.

وی همچنین از آغاز بکاراجرای طرح جامع و فراگیر پیشگیری کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در استان خبرداد و افزود این طرح از محله سهل آباد آغاز می گردد.

دکتر پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ضمن تشکر از ارائه گزارشات با تاکید مجدد بر سخنان مقام معظم رهبری گفت:حساسیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری شخصا به این موضوع ورود کرده اند و در کنار اقتصاد مقاومتی بحث آسیب های اجتماعی مهمترین بحث روز جامعه خواهد بود.

پژوهش افزود اقدامات کالبدی اجتماعی و فرهنگی در محله سهل آباد بسیار ضروریست و باید جهت بستر سازی برخورد قهری و جدی با عوامل مخرب در محله بخصوص معضل بزرگ فروشندگان مواد مخدر داشت و به این مساله باید به صورت درد بزرگ جانعه نگریست که باید درمان شود.

 

وی همچنین یادآور شد که در جامعه همه ساکنان به مانند یک خانواده هستند و مسئولان باید نگاه خود به ساکنان محله را همانند نگاه به خانواده خود بدانند و یک کار فراعادت و فوق العاده جهت رفع مشکلات موجود ارائه دهند.

  در پایان فرماندار شیراز از خانه محله سهل آباد و روند فعالیت های آن از نزدیک بازدید نمود و توضیحاتی توسط اشرفی و عباس زاده به ایشان ارائه گردید.

 

 

 

 


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top