سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

جلسه مقابله با آسیب های اجتماعی بافت های ناکارآمد در فرمانداری مرودشت

تاریخ انتشار 1395/5/12:
به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی در بافت های ناکارآمد شهرستان مرودشت روز سه شنبه مورخ 12/5/1395 جلسه ای در فرمانداری مرودشت با حضورمهندس عابدی معاون دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری استان فارس،مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس،مهندس عباس زاده مدیر بافت فرسوده شرکت عمران و مسکن سازان فارس،مهندس جعفری شهردار مرودشت،مهندس زارع معاون فرماندار مرودشت وسایر مسئولان شهرستانی برگزار گردید.

به منظور مقابله با آسیب های اجتماعی در بافت های ناکارآمد شهرستان مرودشت روز سه شنبه مورخ 12/5/1395 جلسه ای در فرمانداری مرودشت با حضورمهندس عابدی معاون دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری استان فارس،مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس،مهندس عباس زاده مدیر بافت فرسوده شرکت عمران و مسکن سازان فارس،مهندس جعفری شهردار مرودشت،مهندس زارع معاون فرماندار مرودشت وسایر مسئولان شهرستانی برگزار گردید.

            به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس در ابتدا زارع معاون فرماندار مرودشت ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تقدیر و تشکر از آقایان عابدی ، اشرفی و عباس زاده به دلیل تلاش مستمر در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی گفت باید در امر ساماندهی مناطق ناکارآمد یک همت اساسی صورت پذیرد.

            عابدی معاون دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری فارس گفت: بحث کرامت انسانی به عنوان قوام یک نظام و مملکت یک امر مهم و حیاتی محسوب میشود و از نظر اسلام برای خدمات رسانی به انسان ها هیچ قید و شرطی قرارداده نشده و باید همه شهروندان از تمامی خدمات به صورت یکسان بهره مند شوند ،لذا حکومت داری به شکل نوین نیاز به برنامه ریزی و حساب و کتاب دارد وی افزود تاکنون عموما به بخش های کالبدی و عمرانی رسیدگی شده و از مسائل اجتماعی غافل شده ایم و نهایتا طبق گزارشاتی که بی پرده به مقام معظم رهبری داده شده است ،ایشان در جلسه با حضور سران حکومت دستورات اکید و خاصی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی داده اند.

           جعفری شهردار مرودشت نیز ضمن تشکر از اشرفی و عباس زاده  گفت :خوشبختانه مطالعات روی بافت های ناکارآمد انجام و نیازها تا حدودی مشخص شده است.معضل اصلی مرودشت خشکسالی میباشد که دلیل اصلی مهاجرت کشاورزان اطراف شهر به حاشیه شهر شده و باعث ایجاد مناطق حاشیه نشین شده است. جعفری گفت : افرادی که تمکن مالی ندارند به شهرسرازیر می شوند و چون نتوانستیم امکانات مطلوبی را ارائه و خدمات مورد نیاز را تامین کنیم این محلات به بافت ناکارآمد تبدیل شده است.

            وی درادامه ضمن اشاره به نقش خانه محله در این گونه محلات افزود: به همت شرکت عمران و مسکن سازان فارس و شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران بزودی عملیات اجرایی احداث خانه محله در نفرآباد مرودشت آغاز می شود.وی گفت دغدغه اصلی بحث اعتبارات می باشد و در صورت تامین اعتبار میشود کارهای اساسی و زیربنایی را انجام داد.جعفری همچنین از آمادگی تامین زمین برای پروژه های بافت های ناکارآمد شهر مرودشت خبر داد.

            اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس گفت مطالعات سکونتگا های غیر رسمی در سه شهر شیراز،کازرون و مرودشت انجام شده و نیازسنجی ها صورت گرفته است.در شهر مرودشت 9 محله ناکارآمد وجود دارد که جمعیتی بالغ بر 23000 نفر در این مناطق زندگی میکنند،در بازدیدی که از سطح شهر داشتیم مشکلات را عینا مشاهده کردیم که طبق تاکیدات و دغدغه های مقام معظم رهبری باید یک کار فوق عادت در این مناطق صورت گیرد وی ادامه داد دو علت عمده مهاجرت و ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی یکی سود منفعت طلبان می باشد و دیگری نیاز نیازمندان که نیاز نیازمندان جرم نیست.اشرفی گفت  باید به این اصل عدالت اجتماعی دست یافت که شامل دو بخش برابری در فرصت و برابری در دستاوردها می باشد.وی افزود به همت شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران عملیات احداث این نهاد اجتماعی (خانه محله) به زودی زود آغاز خواهد شد،که شامل کتابخانه و کارگاه اقتصادی مشاغل خانگی می باشد.

            رئیس دانشگاه مرودشت هم گفت بی شک حاشیه نشینی محل تجمع خرده فرهنگ ها می باشد که تقابل این خرده فرهنگ ها باعث ایجاد معظلات می باشد.خشکسالی باعث تهدید امنیت غذایی شده است و به همین دلیل مهاجرت زیاد شده است.

            در ادامه نیز جناب سروان مهرزادیان معضل بزرگ امنیتی مرودشت را خرده فروشان مواد مخدر و وجود اتباع بیگانه بخصوص در محله نفر آباد دانست و گفت در زمینه نرم افزاری و آموزش نیاز به همکاری و اعتبار داریم.

           عباس زاده مدیر توانمندسازی و بافت های فرسوده شرکت عمران و مسکن سازان هم گفت:مطالعات مشاور جهت شهر مرودشت از سال 1390 شروع شده ودر شش سرفصل و به تفکیک برای هر محله نیازسنجی صورت گرفته ودر سال 92 به تصویب ستادهای شهرستان،استان و ملی رسیده است دو به ارگان های مربوطه ابلاغ گردید.

          وی ادامه داد درمطالعات شهر مرودشت کار بسیار دقیق و علمی صورت پذیرفته است و هماهنگی باکلیه دستگاه های عضو بصورت مرتب نیزدر هنگام تهیه طرح انجام گرفته است.

         وی همچنین گفت با تفاهم نامه ای که شرکت عمران و مسکن سازان فارس با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس منعقد کرده از نظر آموزش فنی و حرفه ای هیچ مشکلی وجود ندارد و در صورت تامین فضا و تجهیزات کار را بسیار سریع و عملیاتی آغاز خواهیم کرد.

 

          در پایان نمایندگان بهزیستی ،آموزش و پرورش و بهداشت نقطه نظرات خودرا اعلام کردند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top