شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

برگزاری چهارمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس

تاریخ انتشار1395/7/7

چهارمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس در روز سه شنبه مورخ 1395/7/6 به ریاست مهندس پژوهش معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم مقام ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استانداری فارس در محل استانداری برگزار گردید

چهارمین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس در روز سه شنبه مورخ 1395/7/6 به  ریاست مهندس پژوهش معاون محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی و قائم مقام ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استانداری فارس در محل استانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس در این جلسه که با حضور مدیران کل ادارت و روسای سازمان های عضو ستاد با محوریت بررسی مصوبات سومین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان فارس در سهل آباد برگزار گردید ابتدا مهندس عابدی معاون دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری فارس ضمن خوشآمدگویی به حاضران در جلسه گفتند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ضرورت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تاکیدات موکد ایشان بر این امر  باید توجهات بیشتری در رفع آسیب های اجتماعی توسط اعضای ستاد صورت گیرد.

عابدی همچنین مطابق دستور جلسه به بیان گزارشی کلی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان فارس پرداخت.

در ادامه مهندس امیدوار معاون عمرانی فرمانداری شیراز با بررسی تمامی بندهای مصوب صورتجلسه قبل در مورد سهل آباد و اقدامات انجام گرفته در این محل پرداخت که در این میان مهندس اشرفی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس و خانم دیانت مدیر خانه محله سهل آباد هم توضیحاتی را ارائه دادند و مدیران سایر ادارات هم از عملکرد و اقدامات انجام گرفته خود گزارشاتی را ارائه دادند.

سپس مهندس اشرفی افزود مطابق تفاهم نامه هایی که شرکت عمران و مسکن سازان فارس با تعدادی از سازمان های عضو دارد و همچنین شناسنامه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی که تهیه شده است میتوانیم به صورت تخصصی و علمی در این حوزه ورود کنیم .اشرفی ادامه داد مشکلات و معضلات در این مناطق شناسایی شده و کار تخصصی صورت گرفته و اکنون وقت عمل و کاهش آسیب ها است.

مهندس پژوهش ضمن تشکر و مثبت خواندن اقدامات صورت گرفته گفتند:به صور ت کلی اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی کافی نیست باید بصورتی هزینه کرد که آثار آن را در سیمای اجتماعی محلات نظاره کنیم.

حجه الاسلام مقامی نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به ارائه گزارشی در مورد طرح بهار نیکو  که به آموزش قبل ازدواج می پردازد،پرداختند.

سپس عابدی تصویب نامه شماره 67701 ت 53117 هیات محترم وزیران در خصوص اصلاح تصویب نامه 74900 ت48601 مورخ 93/7/2 بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را قرائت کردند.

درپایان نیز پژوهش گفت:طلاق به عنوان پدیده ای بسیار نگران کننده می باشد که بنیان خانواده را هدف قرار داده و بحث آموزش بسیار ضروری می باشد.وی ادامه داد در بحث فرهنگ سازی بعضی مواقع نیاز به اجبار می باشد  و دستگاه های ذیربط می توانند بخش های مختلف آموزش را با هم هماهنگ کنند تا موازی کاری صورت نگیرد.

 

 

در آخر هم ایشان از آقایان اشرفی و عابدی خواستند که مباحث مربوط به اقدامات انجام گرفته در سهل آباد مستند سازی شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top