شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار فارس برگزار شد

تاریخ انتشار 1395/8/12
از فرمول­های شهرسازی تبعیت نکرده­ ایم و نتیجه این شده که شیراز به صورت طولی رشد کرده و هزینه خدمات رسانی به شهروندان بالا رفته است. معاون امور عمرانی و هماهنگی استانداری فارس و قائم مقام ستاد استانی بازآفرینی فارس گفت: در موضوع بازآفرینی همه باید کمک کنند و اساس مردم هستند. دستگاهها باید حداکثر توان خود را با توجه به توانایی­ها و منابعشان در اختیار این موضوع قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس رضائیان افزود: باید از حضور آقای مهندس عشایری که یک فرصت است در شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران استفاده نمود و منابع موردنیاز برای استان را تهیه کنیم. در ادامه آقای مهندس عشایری عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ضمن تشکر از آقای مهندس رضائیان برای برگزاری این جلسه گفت: انتظار بنده از مسؤولان فارس اهمیت­ دهی به موضوع بازآفرینی بوده و کارها باید بطور جدی و مستمر پیگیری شده تا خروجی مناسبی را به همراه داشته باشد.
عشایری گفت: 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در این محلات ساکن و به اصطلاح بد مسکن هستند. از این میزان نزدیک به 1 میلیون نفر در استان فارس و بافت­های ناکارآمد آن ساکن  می باشند و باید مسؤولان استانی خدمات دهی به ایشان را در اولویت قرار داده و در سطح ملی نیز مطالبه­ گر باشند.وی خاطرنشان کرد که ستاد استانی باید پیگیر مصوبات ستاد ملی باشند.پس از این مقدمات جلسه وارد دستور کار شد و توسط آقای مهندس بهاروند موضوعات قرائت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.
اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس نیز ضمن تشکر از آقای مهندس عشایری و رضائیان گفت: عملکرد این ستاد در سطح کشور نمونه است و فعالیت­ها با قدرت و حساسیت خاص در حال پیگیری با همراهی کلیه دستگاهها می­باشد.
در خاتمه رضائیان ضمن جمع ­بندی جلسه گفت: دستگاهها در بحث مستندسازی اقداماتشان فعال­ تر باشند و بحث مطالبه­ گری را به شدت پیگیر شوند تا حق استان ضایع نشود. قائم مقام ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف استان فارس گفت: برخی فرصت­ها زمان محدودی دارد و باید از این امتیازات جهت رونق بافت فرسوده استان استفاده نمود. امروز بعضاً بافت­های ارزنده تاریخی ما به حاشیه­ نشینی تبدیل شده است ، چون خدمات­ رسانی مطلوب نیست وی ادامه داد: باید کار کنیم تا بافت­های شهری صاحب هویت شوند و اگر دنبال عدالت هستیم، با تمامی طبقات اجتماعی تعادل را برقرار نمائیم.

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top