شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

با حضور مقامات استانی و شهری آیین معارفه شهردار کلانشهر شیراز برگزار شد

آیین معارفه مهندس حیدر اسکندرپور شهردار کلانشهر شیراز با حضور جمع کثیری از مقامات استانی و شهری، نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و ... برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مراسم معارفه مهندس حیدر اسکندرپور شهردار کلانشهر شیراز با حضور استاندار فارس، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران شهری، فرهیختگان، اعضای احزاب گوناگون و تشکل های مردم نهاد و ... عصر سه شنبه 16 آبان ماه برگزار و حکم شهردار شیراز توسط استاندار فارس به مهندس حیدر اسکندرپور تقدیم شد.
 
شهرداری، زمینه ساز زندگی مناسب برای شهروندان
استاندار فارس در مراسم معارفه شهردار کلانشهر شیراز با بیان اینکه محیط شهر باید برای شهروندان آرامش دهنده باشد، گفت: همه ما باید به سمت ایجاد شهری سالم و نشاط‌ آفرین که در ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی و ... زمینه‌ساز زندگی مناسب برای شهروندانش باشد، قدم برداریم.
مهندس تبادار افزود: انتظار من این است که تکمیل پروژه‌های شهرداری، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت شهروندان از جمله مهمترین اقدامات مهندس اسکندرپور شهردار کلانشهر شیراز باشد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه گذاران برای رشد و توسعه شهر، اظهار کرد: کلانشهر شیراز مجال بزرگی برای دعوت از سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی است و این فرصت باید به عنوان یک ضرورت در راستای فراهم کردن اشتغال در دستور کار قرار بگیرد.

انتظارات منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی از شهردار کلانشهر شیراز
دکتر پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های شیراز برای توسعه هرچه بیشتر، خطاب به شهردار جدید گفت: شیراز نیازمند گسترش داشته‌های غنی‌اش می‌باشد و پیشنهاد من به مهندس اسکندرپور استفاده از مشاورین برتر خارجی است. ما به عنوان منتخبین مردم و شما به عنوان شهردار جدید باید پاسخگوی اعتماد شهروندان باشیم و کمر خدمت به آنان را برای آبادانی هر چه بیشتر شیراز ببندیم.
اکبری دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مراسم معارفه شهردار کلانشهر شیرازاظهار کرد: شهرداری باید به سمت توجه به حمل‌ونقل عمومی، حفظ باغات، رفع حاشیه‌نشینی، استفاده از پیمانکاران بومی، توجه به گردشگری و حفظ بافت تاریخی گام بردارد و امیدوارم با حضور مهندس اسکندرپور این قدم ها هر چه سریعتر برداشته شود.
همچنین دکتر رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های کلانشهری نظیر شیراز افزود: شیراز امروز با مسائلی نظیر حاشیه‌نشینی، تکدی‌گری، ترافیک، افزایش محدوده شهر و ... روبرو است که باید با برنامه ریزی صحیح و نگاهی همه جانبه سعی در حل این مسائل داشت.
 
انتظارات شورای شهر شیراز از شهردار جدید
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم معارفه مهندس اسکندرپور با اشاره به رویکردهای شورای پنجم نسبت به اداره کلانشهر شیراز گفت: مردم محوری، توجه به لقب سومین حرم اهل بیت (ع)، توجه به فرهنگ، آداب، رسوم و هویت شهر شیراز، مرمت و بازسازی بافت تاریخی و فرهنگی، شیراز به عنوان شهری پاک و ایمن و ... از جمله رویکردهای شورای شهر است که با حضور مهندس اسکندرپور در این مسیر قدم خواهیم گذاشت.
دکتر سید احمدرضا دستغیب در ادامه اظهار کرد: برخی از انتظارات شورا از شهردار جدید عبارتند از توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به رویکردهای شورا به بودجه و انتخاب مدیران براساس شایسته‌سالاری و ... است.
 
قدم‌های بزرگی برای شیراز برداشته خواهد شد
سرپرست شهرداری شیراز نیز در این مراسم ضمن تبریک به شهردار جدید کلانشهر شیراز گفت: امروزه شهرداری ها با چالش های عمده ای مواجه هستند که برخی از آنان عبارتند از قانون شهرداری ها، خودکفایی شهرداری، درآمدهای ناپایدار و عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری که امیدوارم این چالش ها در دوره جدید با همکاری تمامی نهادها مرتفع شود.
دکتر محمد حسن اسدی با بیان اینکه امروز شهروندان شیرازی به شهرداری اعتماد پیدا کرده اند و از زندگی در این شهر احساس غرور می‌کنند، افزود: با حضور مهندس اسکندرپور شهردار جدید کلانشهر شیراز و حمایت‌های شورای اسلامی، قدم‌های بزرگی برای شیراز برداشته خواهد شد.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top