شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

برگزاری اولین جلسه هماهنگی توانمندسازی روستای ماه فیروزان شیراز

اولین جلسه هماهنگی توانمندسازی و بازآفرینی روستای ماه فیروزان روزیکشنبه مورخ 96/9/26 در محل دهیاری این روستا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران و مسکن سازان فارس با توجه به درخواست امام جماعت و اهالی روستای ماه فیروزان از شرکت عمران و مسکن سازان فارس مبنی بر کمک به رفع مشکلات و کمبودات و توانمندکردن این روستا به حسب تجربه و تخصص این شرکت در امر بازآفرینی پایدار،و بعداز بازدید اولیه کارشناسان شرکت از روستا و مشاهده وبررسی مشکلات موجود،اولین جلسه هماهنگی توانمندسازی این روستا با حضور مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس، مدیرکل اداره فنی و حرفه ای فارس،معاون مدیرکل امورروستایی استانداری فارس،معاون سازمان راهداری حمل و نقل پایانه های استان فارس ، بخشدار مرکزی شیراز و معاون شهردار منطقه 7 شیراز، و دهیار و یاوران شورای روستای ماه فیروزان در محل دهیاری این روستا  برگزار گردید.

درابتدای جلسه امام جماعت محترم روستا ضمن عرض خوشامد و تشکر از شرکت عمران ومسکن سازان فارس جهت ترتیب دادن جلسه به بیان کلی مشکلات موجود در روستا پرداخت و خواستار رفع کمبودات موجود شد.وی خاطرنشان گردید با توجه به جدیت شورایاران و دهیار روستا نهایت همکاری را با مسئولان در جهت حل مشکلات خواهیم داشت.

درادامه نیز هر یک از مسئولان حاضر در جلسه به صحبت درباره چگونگی رفع کمبودات موجود پرداخته و قول هایی جهت رفع این مشکلات را دادند.

مهندس حیدری بخشدار مرکزی شیراز گفت: ماه فیروزان یک روستای حاشیه نشین می باشد که فاصله بسیارنزدیکی با شهردارد،افرادی که در شهر نتوانند مسکن تهیه کنند به این روستا مهاجرت می کنند.کمااینکه در سرشماری سال 90 حدود310خانوار با جمعیت 1078 نفر زندگی می کردند که با گذشت 5 سال و در سرشماری سال 95 این جمعیت بیش از 3 برابر و به حدود 976 خانوار و3203 نفر رسیده است که این رشد جمعیتی مشکلاتی رابه همراه دارد زیرا زیرساخت های این روستا مثل بهداشت،آموزش و مسائل کالبدی و ...مطابق با رشد جمعیت پیشرفت نداشته است.

وی ادامه داد یکی از مشکلات اساسی ماه فیروزان جاده ورودی این روستا می باشد که به دلیل ازدیاد تردد خودروها با توجه به باریک بودن و استاندارد نبودن جاده جوابگوی این حجم جمعیت نبوده و باعث خطرات زیادی شده است و همچنین عریض نبودن جاده باعث شده است که وسایل حمل و نقل عمومی نتوانند در این روستا خدمت رسانی کرده و نارضایتی زیادی را پدید آورده است لذا یکی از خواسته های مهم این روستا عریض کردن این جاده میباشد.حیدری گفت در بحث آموزش و اشتغال زایی هم باتوجه به تجربه شرکت عمران و مسکن سازان فارس چنانچه خانه محله در روستا ایجاد شود می توان افق روشنی را پیش بینی کرد.

مهندس عبیری معاون مدیرکل امورروستایی استانداری فارس نیز گفت:یک سری بی قانونی ها انجام شده و درخیلی از اراضی به صورت غیرقانونی ساخت و ساز صورت گرفته است که به همین دلیل نمیشود این اراضی را به طرح هادی اضافه کرد که این خود یک معضل بزرگ می باشدو باید کاری کرد که این مناطق از حیطه امور اراضی بیرون آمده و آن هارا به طرح هادی الحاق کرد.

دکترکوشکی مدیرکل اداره فنی و حرفه ای استان فارس در زمینه برگزاری دوره های آموزشی در این روستا نیز گفت در اولین فرصت نیازسنجی رشته های مورد نیاز صورت خواهد گرفت و در صورت وجود فضایی مناسب جهت برگزاری دوره های آموزشی ،این دوره ها آغاز خواهند شد.

در پایان نیز مهندس اشرفی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان فارس  ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسه گفت: بحث امروز ما توانمندسازی این روستا می باشد که به مرور و بادعوت از مسئولان این امر تحقق خواهد یافت .وی گفت آن چه که مهم و مقدمه همکاریست مسائل فرهنگی و اجتماعی می باشد که در هرمنطقه ای باید پیگیری شود و با توجه به تجارب و اقدامات مهمی که در محلات ناکارآمد که باعث رضایتمندی اهالی این محلات شد اینست که باید اصل کار را بر مبنای مشارکت مردمی گذاشته و امور را به خود مردم بسپاریم .

 

وی ادامه داد در مورد توانمد سازی این روستا بهتر است که با محوریت امام جماعت محل  انجام گیرد. همانطور که در جلسات مختلف اعلام شده است باید به جای پرداختن به معلول ،به علت ها که عمدتا در روستاها هستند پرداخته شود،اکنون زمان اقدام وعمل می باشد و باید اقداماتی را انجام دهیم تا از مهاجرت های بی رویه جلوگیری کرده و آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top