شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

جزییات طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن

تاریخ انتشار:97.10.11
وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اسلامی طرح جدید وزارت راه و شهرسازی که با هدف کاهش قیمت برنامه‌ریزی شده است را تشریح کرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به موجب قانون باید تلاش کرد تا اقشار متوسط و کم درآمد بتوانند صاحبخانه شوند، گفت: برای اجرای این قانون باید واحدهای مسکونی با قیمت مناسب و متناسب با شأن خانواده‌ها عرضه و از سوی دیگر قدرت خرید مسکن را در بین اقشار مختلف جامعه افزایش دهیم.
جزییات طرح جدید وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن/ خبر خوش برای اهالی مسکن مهر پردیس

وی با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید زمینه‌ساز رشد نقدینگی و ایجاد تورم در این بخش می‌شود، گفت: برای تقویت این حوزه دو شیوه متفاوت را دنبال کردیم که نخستین شیوه ارائه زمین به نازل‌ترین قیمت ممکن است.

اسلامی با اشاره به اینکه زمین خام به درد ساخت مسکن نمی‌خورد و باید عمران و آماده سازی در آن ایجاد شود، گفت: در همین راستا تنها هزینه‌های عمران و آماده‌سازی را از متقاضیان دریافت  و سعی خواهیم کرد مجوزهای لازم را بدون هزینه اتخاذ کنیم.

ایجاد بازار جدید خرید و فروش مصالح ساختمانی

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد بازار جدید خرید و فروش مصالح ساختمانی خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، بازار تعهدی و نقدی برای مصالح ساختمانی، تأسیساتی و خدمات فنی مهندسی ایجاد می‌کنیم، به این صورت که با عرضه کارت‌های اعتباری مردم بتوانند مصالح ساختمانی خریداری کنند.

وی توضیح داد: در این بازار تعهدی فروشنده، مصالح  را به بانک عامل که بانک مسکن  است مرتبط کرده و بازار تعهدی مصالح را از تولیدکننده انبوه خریداری می‌کند و این مصالح بی‌واسطه از محل تولید به پروژه‌ها و کارگاه‌های  ساختمانی منتقل می‌شوند. این فروش بی‌واسطه سبب می‌شود قیمت تولید مسکن کاهش یابد و این یکی از مهم‌ترین اقدامات توانمندسازی دولت در حوزه مسکن به شمار می‌رود.

اسلامی توضیح داد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از آورده خود و همچنین تسهیلات بانکی قدرت خرید خود را در حوزه مسکن افزایش دهند و از سوی دیگر نرخ رشد و عرضه مسکن در اقتصاد کشور به تعادل می‌رسد.



طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top