چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی: محلات هدف بازآفرینی کاهش می یابند

تاریخ انتشار:1397/12/11

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش تعداد محلات هدف در برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار خبر داد.

محوری ترین موضوع شرکت بازآفرینی شهری ایران موضوع مسکن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مدیران کل استان ها در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازان با وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تعداد محلات هدف در برنامه بازآفرینی را کاهش خواهند داد، تصریح کرد: در اهدافی که دنبال می کنیم پروژه های بازآفرینی هدفمند خواهند شد و موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد.

پژمان در این نشست با اشاره به اصلاحات و تغییرات جدی در طرح بازآفرینی شهری اظهار داشت: در طرح بازآفرینی و رویکردهای آن اصلاحاتی ایجاد شده است و برنامه هدف و نقشه راه تدوین می شود.

وی با تأکید بر اینکه محوری ترین موضوع شرکت بازآفرینی شهری، احداث مسکن  است، بیان داشت: مهمترین موضوع در محلات هدف، توجه به مخاطرات ناشی از ناپایداری مسکن است و توجه به خدمات زیربنایی و روبنایی به تناسب آن باید انجام شود.

پژمان در ادامه با اشاره به طرح بازآفرینی و هدفمند شدن آن گفت: در حال حاضر ۲۷۰۰ محله هدف شناسایی شده که گفته می شود، هر سال باید ۱۰درصد آن یعنی ۲۷۰ محله بازآفرینی شود.که این تعداد محله تناسبی با بضاعتمان ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد، با این حال از استان ها می خواهیم از محل این اعتبارات کلیه دیون پروژه های قبلی خود را پرداخت و سپس پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند و با اتمام پروژه ها موارد جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارداد این موضوع نهایی شده و به زودی در حضور وزیر راه و شهرسازی امضا خواهد شد. طی این قرارداد جدید۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام نوسازی مسکن و ۱۵ تا ۲۰ میلون وام ودیعه با نرخ سود ۹ درصد نهایی شده است.

پژمان افزود: وامی که قرار بود دولت یارانه اش را بدهد تا الان توسط دولت اختصاص پیدا نکرده و در بودجه سال آینده هم چیزی منظور نشده است. فعلا در حال مذاکره هستیم تا ۲۵۰ میلیارد تومان یارانه این بخش از منابع در اختیارمان را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین با اشاره به بحث سنددار کردن بناها در این طرح به عنوان بالاترین فعالیت گفت: با توافقی که با سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص موارد تصرفی داشتیم موافقت شد تا اسناد این املاک برای سند زدن در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران باشد و توسط این مجموعه انجام شود. بابت در اختیار گذاشتن اراضی، این زمین ها باید از سوی استان ها معرفی شده و شرکت بازآفرینی شهری ایران با افزایش سرمایه آنها را در اختیار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مورد گفت: نحوه استفاده از این اراضی به نحوی است که اگر بتوانیم برای آن ارزش افزوده ایجاد کنیم با کار کردن روی این موضوع از نتیجه آن می توانیم بهره ببریم.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top