شنبه 6 مرداد 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده به بانک مسکن ابلاغ شد

تاریخ انتشار:1398/02/31

معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ اعطای تسهیلات ساخت مسکن در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان در حاشیه سفر به خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نیاز ساخت مسکن در محلات بازآفرینی شهری به بانک مسکن ابلاغ شده است و مردم می توانند برای دریافت آن مراجعه کنند، اظهارکرد: انبوه سازان در اولویت دریافت این تسهیلات هستند ولی سایر متقاضیان نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه از 400 هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی، 100 هزار واحد در بافت فرسوده و ناکارآمد ساخته می شود، افزود: به زودی زمین های مورد نیاز برای این کار فراهم می شود و امیدواریم با آغاز ساخت این واحدها در نقاط مختلف در مدت دو سال بتوانیم ساخت این واحد ها را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: سقف تسهیلات اعطایی ساخت مسکن در محلات مورد هدف برنامه بازآفرینی شهری برای کلانشهرها و مراکز استان ها 50 میلیون تومان و برای بقیه شهرها 40 میلیون تومان با سود 9 درصد است.

وی گفت: براساس تعهد گرفته شده از بانک مسکن، چنانچه متقاضی تمایل به افزایش درصد سود داشته باشد تا مبلغ 100 میلیون تومان و اگر از فناوری نوین در ساخت مسکن استفاده کند تا 110 میلیون تومان می تواند تسهیلات دریافت کند.

پژمان ادامه داد: از پایان سال گذشته تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان به پروژه های بازآفرینی شهری در سطح کشور اختصاص یافته است و برای این میزان اعتبار، حدود یک هزار و 400 پروژه در سطح کشور پیش بینی شده که عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها در حال حاضر شروع شده است. برخی پروژه های نیمه تمام نیز با اعتبار اختصاص یافته، طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت موضوع بازآفرینی شهری، گفت: 140 هزار هکتار از شهرهای کشور با جمعیت 20 میلیون نفر در محدوده بازآفرینی شهری قرار دارند.

وی با اشاره به ظرافت و پیچیدگی نوسازی بافت ها، تصریح کرد: هدف این است تا مردم محور کار باشند و قرار نیست مردم را از خانه هایشان بیرون و منازل را تخریب کنیم.

پژمان با بیان اینکه برنامه ملی بازآفرینی شهری ماهیتی اجتماعی دارد، افزود: شرط موفقیت این طرح استقبال و همکاری مردم است تا از تسهیلات و امکانات پیش بینی شده استفاده کنند تا کار به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه کمبود خدمات یکی از نقیصه های محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد است، اظهار امیدواری کرد: با اجرای پروژه های جدید بتوان شرایط خدماتی در محدوده های ناکارآمد و فرسوده شهری را بهبود داد.

پژمان اعطای ودیعه مسکن موقت را یکی از حمایت ها در ساخت مسکن جدید برای بافت های ناکارآمد و فرسوده برشمرد و گفت: شهرداری ها نیز اقدام به صدور پروانه بدون عوارض یا با تخفیف عمده در راستای تسهیل ساخت مسکن خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هرچه زودتر مردم اقدام کنند دولت هم بیشتر اشتیاق پیدا می کند، ادامه داد: در حال حاضر کار ما سخت است به خاطر اینکه در مقطعی برخی اقدامات نسنجیده موجب آزردگی و تضعیف اعتماد مردم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اختلال در انجام وعده ها موجب بی اعتمادی مردم شده است، بیان کرد: اگر امروز کشور در تنگنای منابع مالی نبود شخص رئیس جمهوری علاقه مند بود که در بازه زمانی کوتاه تسهیلات زیادی به مردم بدهد تا با مشارکت مردم کار به سرانجام برسد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال 98 در شهر بیرجند حدود حداقل یک تا 2 هزار پروژه بافت های فرسوده و ناکارآمد اجرایی می شود، گفت: امیدواریم با کمک شهرداری و مردم بتوانیم در اراضی خریداری شده واحد مسکونی جدید احداث کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه بازآفرینی خانه محله نقطه تماس، ارتباط و هماهنگی بین مردم و مسئولان است، اظهارکرد: این مکان سبب تقویت پیوندهای اجتماعی درون محله‌ای شده و از سوی دیگر به رفع مشکلات محله با کمک نهادهای عمومی و دولت منجر می شود.
وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی یکی از استان‌هایی است که در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین بافت‌های فرسوده شهری با کمبود سرانه خدماتی روبه‌رو است، افزود: برای رفع این کمبودها طرح‌های مختلفی در دست اقدام است. احداث سالن ورزشی و اتاق سرایداری مدرسه موسی بن جعفر(ع) در محله ضعیف بیرجند یکی از این طرح‌ها است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به فعالیت های بازآفرینی در خراسان جنوبی،گفت: شرکت بازآفرینی شهری پروژه های زیادی را در بیرجند انجام داده که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top