جمعه 7 اردیبهشت 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی: فرآیند بازآفرینی و نوسازی محلات با تشکیل هیئت های اجرایی تسریع می شود

تاریخ انتشار:98.03.25

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با تشکیل هیئت های اجرائی در استان ها سرعت بازآفرینی شهری و نوسازی محله های هدف افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در نشستی که هفته گذشته با حضور استاندار بوشهر برگزار شد، اظهارکرد: یکی از نقاط ضعف محله های مورد هدف بازآفرینی شهری، موضوع نفوذ ناپذیری و عدم دسترسی مناسب به شبکه معابر است.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، خاطرنشان کرد: باید مشاورانی برای طرح هایی که از قبل مطالعه شده انتخاب و با استقرار آنها در محل پروژه نسبت به تهیه نقشه های لازم اقدام کرد.

پژمان با اشاره به اینکه هدف از تشکیل هیئت های اجرائی در استانها سرعت بخشیدن به بازآفرینی به منظور تامین رفاه و آسایش مردم است، گفت: به دنبال این هستیم که برنامه ریزی و سیاست گذاری را در ستاد مرکزی انجام دهیم وآن را در اختیار استان ها قرار دهیم.

پژمان گفت: در این رویکرد جدید دستگاه ها جداگانه به موضوعات ورود نمی کنند بلکه همه در قالب یک جمع وبه عنوان یک تمرین مدیریت واحد شهری ایفای نقش می کنند تا شاهد سرعت بخشی در امر نوسازی بافتهای فرسوده باشیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اظهارکرد: با منابع مالی قابل توجهی در اختیار هیئت های اجرائی استانها قرار می گیرد و می توان با انتخاب مشاور برای تکمیل مطالعات شروع بکار کنند تا فرآیند کار مشخص و در صورت کافی نبودن امکانات از منابع دیگر نیز می توان بهره برد.

وی بیان کرد: به غیر از منابع مالی که در اختیار هیئت های اجرائی گذاشته می شود، اراضی سرمایه ای نیز در شهرها وجود دارد که اختیار جابه جایی و فروش آن ها را نیز داریم.

پژمان گفت: در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد همواره توقعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم و مسائل حقوقی را باید مد نظر داشت.

وی افزود: بسیاری از ساکنان بافتهای فرسوده فاقد ملکیت هستند و بخاطر اینکه حقی از ساکنان ضایع نشود و برای پیش بینی تمهیدات لازم در این خصوص باید جلسه ای با مسئولان استان وبا حضور هیات اجرایی (هیئت سه نفره) تشکیل شود.

پژمان با تاکید بر اینکه بازآفرینی تمام نقاط و محدوده های شهری به یکباره امکانپذیر نیست، گفت: به همین دلیل اختیار لازم به هیئت اجرایی استان داده شده تا درراستای پیشرفت اهداف بازآفرینی با سرعت قدم بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تمام امکانات خود را برای بازآفرینی محله های فرسوده اختصاص داده و باید از فرصت پیش آمده برای بهبود و دگرگونی وضعیت ساکنان این محله ها استفاده کرد.

در این آئین مهرداد ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر، فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و سید نورالدین امیری شهردار بوشهر به عنوان اعضای هیئت اجرایی استان بوشهر در بازآفرینی بافت های فرسوده معرفی شدند.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top