جمعه 31 فروردین 1403
شرکت عمران و مسکن سازان استان فارس

معاون وزیرراه وشهرسازی درسفربه فارس:تاکنون فقط یک زمین به برنامه ملی بازآفرینی اختصاص داده شده است.

تاریخ انتشار:98/07/06

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص تنها یک زمین برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری پایدار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سیدمحمد پژمان در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان فارس با اشاره به پروژه محله سعدیه شهر شیراز گفت: باید در اسرع وقت، مهندس مشاور این پروژه انتخاب و طرح آن تهیه شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی موزه گونه نیست، مبنا بر این است که بافت ها را زنده کنیم و زندگی را در آن جریان بدهیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه زمین واگذار شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها زمینی است که از سوی دستگاه های دولتی بازآفرینی واگذار شده است، گفت: قرار است بخشی از این زمین برای پروژه مخابراتی و بقیه آن صرف پروژه های بازآفرینی شهری شود. با وجود اینکه شش ماه از واگذاری زمین گذشته اما تاکنون سند آن صادر نشده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه طرح های بازآفرینی شهری باید مطلوب ساکنین در محلات هدف باشد، گفت: ما نمی توانیم با تعریف طرح های باز آفرینی شهری، سلیقه خود را به ساکنان تحمیل کنیم. اگر قرار است سلیقه خودمان را به ساکنین محدوده های هدف تحمیل کنیم باید خودمان هزینه آن را بپردازیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی عنصر اقتصادی را مایه اصلی زندگی و عامل حفظ و توسعه بافت های تاریخی دانست و گفت: باید عنصر اقتصادی در طرح ها و پیشنهادات دست اندرکاران ذیربط بازآفرینی مشخص باشد، تا ساکنین و سرمایه گذاران در این مناطق به این نتیجه برسند که زندگی و یا کار در این بافت ها مقرون به صرفه است.

 پژمان با ا‌شاره به اینکه با انجام پروژه های بازآفرینی شهری باید نشانه های رونق کسب و کار و رفاه ساکنین آشکار شود، اظهار داشت: نباید به بازآفرینی صرفا به صورت آکادمیک نگریسته شود بلکه پروژه های بازآفرینی باید قابلیت اجرا داشته باشند و اگر در بخشی برای رفاه حال ساکنین و سرمایه گذاران نیاز به اصلاح بود، اصلاحات لازم انجام شود.

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه نگاه در تعریف و اجرای پروژه های بازآفرینی از بالا به پایین غلط است گفت: پروژه های بازآفرینی و تعیین نیازهای محلات هدف باید با مذاکره با ساکنین مشخص شود.

پژمان با بیان این که شرکت بازآفرینی شهری ایران هرگونه پشتیبانی لازم برای اجرای طرح‌ها را بر عهده می‌گیرد، افزود: در بسیاری از نقاط شهر شیراز قرار بود کار نوسازی انجام شود، اما طرح‌ها هنوز بلاتکلیف است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طبق گزارش‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرها هنوز جذب نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در صورتی که حواله قیرها تحویل و گزارش مصرف ارائه شد، دوباره حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.

پژمان در پایان در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد، تعهدات به موقع انجام و واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان شود.


طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top